مشتاق خبر داد:

توقیف سه هزار خودرو متخلف و شوتی در آذربایجان‌ غربی

1402/07/28 - 12:20 - کد خبر: 101493 نسخه چاپی

نصر: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح توقیف خودروهای با رفتار ناهنجار، بدون پلاک و شوتی در استان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از سه هزار خودرو با این تخلفات در استان متوقف و راهی پارکینگ شد.

به گزارش نصر، سرهنگ حجت مشتاق روز جمعه در گفت و گویی افزود: وجود اگزوز ناهنجار، شیشه دودی، پلاک مخدوش، فاقد پلاک و یا چراغ های رنگارنگ و نامتعارف ازجمله تخلفاتی بود که موجب توقیف این خودروها شد.
وی اضافه کرد: این خودروها تا زمانی که به حالت اولیه برنگردند، در توقیف خواهند ماند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی با اشاره به فوت ۶۲ نفر طی نیمه نخست امسال بر اثر تصادف در معابر درون شهری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این تعداد در مدت مشابه پارسال کمتر از ۴۰ نفر بود.
سرهنگ مشتاق با ابراز تأسف از افزایش قابل توجه فوتی های تصادفات رانندگی در آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از مهمترین موارد در این خصوص، کورس گذاشتن های شبانه و بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی است.
وی تاکید کرد: به همین علت طبق دستور دادستان مرکز آذربایجان غربی، با افرادی که در معابر شهری به ویژه در ارومیه و کمربندی این شهر مسابقه سرعت برگزار کنند، به شدت برخورد خواهد شد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه افزون بر ۶۰ درصد جان باختگان سوانح رانندگی در استان را عابران تشکیل می‌دهند، گفت: بخشی از دلایل این تصادفات هم به رعایت نکردن مقررات توسط عابران، استفاده نکردن از پل‌های عابر و همچنین گذر از عرض کمربندی ارومیه مربوط می شود که بسیار خطرناک بوده و در موارد متعددی به تصادف منجر می شود.
در نیمه نخست امسال بیش از ۳۷۰ نفر در تصادفات درون و برون شهری آذربایجان غربی جان خود را از دست داده اند.
انتهای پیام/
توقیف سه هزار خودرو متخلف و شوتی در آذربایجان‌ غربی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار