وزیر خارجه عراق؛

اگر جنگ غزه به دیگر مناطق گسترش یابد، باید نگران عراق باشیم

1402/07/27 - 18:21 - کد خبر: 101487 نسخه چاپی

نصر: «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در گفت‌و‌گویی با هشدار در خصوص توسعه دایره جنگ در غزه، گفت که در صورت چنین رویدادی باید نگران عراق و بلکه کل منطقه بود.

به گزارش نصر، فؤاد حسین به الجزیره گفت: «موضع ما در خصوص تجاوز به غزه واضح است و خواستار رسیدن کمک‌های بشردوستانه به اهالی این منطقه هستیم».
وی همچنین گفت که عراق در مقابل طرح کوچاندن اهالی غزه به صحرای سیناء در شمال مصر قرار دارد و از دیگر کشورها نیز می‌خواهد تا مقابل این طرح بایستند.
وزیر خارجه عراق افزود: «با طرف‌های مختلف در سطوح منطقه‌ای و جهانی در خصوص شرایط غزه در ارتباط هستیم و اولویت فعلی توقف جنگ و حملات به غزه و رسیدن کمک‌ها است».
فؤاد حسین همچنین گفت که کشورهای عربی باید علاوه بر حمایت از مردم فلسطین به اسرائیل نیز فشار آورند و این کشورها ابزارهای مختلفی برای این کار در اختیار دارند، از جمله روابط دیپلماتیکی که با این رژیم برقرار کرده‌اند.
او تأکید کرد: «حمایت از مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود نیازمند حمایت عرب، اسلامی و جهانی است و باید طرح روشنی برای همبستگی واقعی و ادامه دار با فلسطینی‌ها تدوین شود و ابزارهای ملموسی به کار گرفته شود».
وزیر خارجه عراق همچنین از رایزنی مداوم با آمریکا برای توقف جنگ و  تجاوز به غزه خبر داد و گفت که باید همه کشورهای عربی وارد این موضوع شوند.
او در پایان تأکید کرد که اگر میدان نبرد در غزه به مناطق دیگر توسعه یابد باید نگران عراق و کل منطقه باشیم.
انتهای پیام/
اگر جنگ غزه به دیگر مناطق گسترش یابد، باید نگران عراق باشیم خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار