همراه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

هیات تجاری و فناوری ایرانی به ترکیه می‌رود

1398/10/03 - 08:23 - کد خبر: 10147 نسخه چاپی

نصر: مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس یک هیات تجاری فناوری ایرانی متشکل از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، بهمن ماه سال جاری مهمان کشور ترکیه می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، پرویز کرمی با اشاره به اعزام این هیات تجاری و فناوری به کشور ترکیه، افزود: اول تا سوم بهمن‌ماه امسال، کشور ترکیه میزبان ۱۰۰ نماینده از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی می‌شود، در این هیات تجاری نمایندگانی از شرکت‌های خلاق، فناور و دانش‌بنیانی حضور دارند که با هدف ایجاد و توسعه روابط بین‌المللی و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی به کشور ترکیه سفر می‌کنند.
بنا به گفته کرمی، برگزاری نشست مشترک میان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و شرکت‌های ترکیه‌ای متناظر و بازدید از مراکز فناوری و صنعتی این کشور از اهداف اصلی سفر به کشور ترکیه است.
وی گفت: ارتباطات بین‌المللی یکی از الزامات اولیه در فرآیند بین‌المللی شدن شرکت‌ها و صادرات محصولات و خدمات است، حضور در هیات‌های تجاری بین‌المللی همواره از طرف دولت‌ها مورد حمایت قرار گرفته و بر همین مبنا مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری در راستای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و خلاق حمایت می‌کند.
کرمی ادامه داد: در این هیأت که با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به ترکیه می‌روند، نمایندگانی از شرکت‌های فعال حوزه‌های فناوری به‌بویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت، تجهیزات و ماشین‌آلات و مواد پیشرفته حضور دارند.
وی تاکید کرد: پذیرش و اعزام این هیات‌ها و یا افراد می‌تواند با هدف‌های مختلفی نظیر توسعه بازار، رصد رقبا و فناوری‌های مشابه، سرمایه‌گذاری مشترک، آموزش و کسب تجربه در حوزه‌های مختلف باشد.
کرمی افزود: این سفر در ادامه سفرهای معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به کشورهای دارای تعامل سازنده با ایران صورت می‌گیرد. سفری که ره‎‌آورد آن توسعه ارتباطات علمی و فناورانه با دیگر کشورها و رونق دادن به بازار فروش شرکت‌های دانش‌بنیان است.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد هیات تجاری از شرکت‌های دانش‌بنیان را به همراه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برای برگزاری نشست‌های B۲B با شرکت‌های متناظر به ترکیه اعزام کند.
انتهای پیام/
هیات تجاری و فناوری ایرانی به ترکیه می‌رود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار