مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خبر داد:

نمایشگاه صنایع دستی، سکوی رفع چالش تجاری سازی صنایع دستی

1402/07/27 - 13:11 - کد خبر: 101464 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: تبلیغات و بازاریابی دو مشکل اساسی در حوزه گردشگری و صنایع دستی کشور و آذربایجان شرقی است، افزود: برپایی نمایشگاه های مختلف و نیز حضور مدیران و فعالان صنعت گردشگری در نمایشگاه‌های خارج از کشور از جمله مهمترین عوامل در رفع این چالش ها است.

به گزارش نصر، حمزه زاده در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به هدف برگزاری این نمایشگاه، گفت: چالش و مشکل بازاریابی در حوزه گردشگری داخلی و خارجی از اهدافی است که سعی داریم با برپایی نمایشگاه ها رفع کنیم.
وی با بیان اینکه تبلیغات و بازاریابی دو مشکل اساسی در حوزه گردشگری و صنایع دستی کشور و آذربایجان شرقی است، افزود: برپایی نمایشگاه های مختلف و نیز حضور مدیران و فعالان صنعت گردشگری در نمایشگاه‌های خارج از کشور از جمله مهمترین عوامل در رفع این چالش ها است که برای بهره مندی کامل از چنین امکانی باید همه دستگاه های اجرایی و به خصوص رسانه های گروهی همراه و همکار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشند.
وی اضافه کرد: در این دو  نمایشگاه صنایع دستی و فعالیت های حوزه گردشگری، استان های مختلف کشور انواع غذاها، آداب و رسوم و همچنین بازی های بومی، محلی و محصولات عشایری را نیز به نمایش گذاشته شدند.
حمزه زاده با تاکید بر نقش تاثیرگذار و مهم انجمن ها و کانون‌های صنعت گردشگری در توسعه این صنعت، افزود: آذربایجان شرقی با داشتن پنج کانون و انجمن آژانس داران، هتل داران، راهنمایان گردشگری، واحدهای پذیرایی و مراکز تفریحی و انجمن بوم گردی یکی از استان های پیشرو در حوزه فعالیت های بخش خصوصی در صنعت گردشگری کشور به شمار می رود که در جریان برگزاری نمایشگاه از توان و ظرفیت های این کانون ها باید نهایت بهره برداری را کرد.
به گفته وی هم‌اکنون تعداد ۲۷۶ آژانس گردشگری و مسافرتی در آذربایجان شرقی فعال بوده و انجمن هتل داران با ۸۷ عضو، راهنمایان گردشگری با بیش از ۵۰۰ عضو، انجمن واحدهای پذیرایی و مراکز تفریخی با ۳۵۰ عضو و ۲۴۶ عضو انجمن بوم گردی نیز در استان فعالیت دارند.
انتهای پیام/
نمایشگاه صنایع دستی، سکوی رفع چالش تجاری سازی صنایع دستی گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار