معاون وزارتخانه میراث فرهنگی خبر داد:

آذربایجان شرقی هاب صادرات صنایع دستی شود/ لزوم توجه بازرگانان به ظرفیت نهفته در صنایع دستی

1402/07/27 - 13:11 - کد خبر: 101461 نسخه چاپی

نصر: معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آذربایجان شرقی و تبریز می توانند هاب اصلی منطقه شمالغرب کشور برای صادرات صنایع دستی بی همتای خود به کشورهای مختلف باشند.

به گزارش نصر، مریم جلالی معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز با اشاره به اینکه تبریز شهر جهانی فرش است و شهرستان های اسکو، اهر ممغان با صنایع دستی زندگی کردند و از هر چیزی نقش و رنگ منحصر به فردی خلق کردند، گفت: هنر دست و صنایع دستی این خطه زبان زد است و آذربایجان شرقی و تبریز می توانند هاب اصلی منطقه شمالغرب کشور برای صادرات صنایع دستی بی همتای خود به کشورهای مختلف باشند.
وی اضافه کرد: ظرفیت بالایی در رشته های مختلف صنایع دستی این منطقه وجود دارد و رشته هایی همچون مس گری، سفالگری، گره چینی که کمرنگ شده بودند، دوباره به همت هنرمندان این حوزه احیا می شود و به چرخه تولید باز می گردد.

وی با تاکید بر لزوم توجه صنعتگران و بازرگانان به این حوزه بیشتر، گفت: امیدوارم صنعتگران و بازرگانان متوجه ظرفیت های نهفته در صنایع دستی شوند.
جلالی اضافه کرد: باید با برنامه ریزی به فکر افزایش ارزش افزوده ریالی برای پهناور کردن معیشت با عزتی‌ که از صنایع دستی جاری می شود باشیم.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی هاب صادرات صنایع دستی شود/ لزوم توجه بازرگانان به ظرفیت نهفته در صنایع دستی گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار