مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزیاستان؛

ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی آذربایجان شرقی افزایش یافت

1402/07/27 - 12:02 - کد خبر: 101460 نسخه چاپی

نصر: مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه در زمان کنونی پنج طرح بزرگ از سوی بخش خصوصی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی در این استان در حال اجراست، گفت: ظرفیت فراوری واحدهای فعال استان به ۵.۵ میلیون تن رسیده است و در حال افزایش است.

به گزارش نصر، «فرامرز افشانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاه به اینکه آذربایجان شرقی رتبه سوم صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان را در اختیار دارد، افزود: از جمله واحدهای صنایع تبدیلی در حال ساخت، شرکت کشت و صنعت میوه آذربایجان و فرآوری میوه و کنسانتره و میوه خشک با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار در شهرک صنعتی شماره دو  مرند است.
وی اظهار کرد: پروژه کشت و صنعت سهند هشترود در زمینی به مساحت حدود ۷۰ هکتار و با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی و پروژه زنجیره تولید ژلاتین نیز در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار و حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد اولیه سرمایه گذاری در حال اجراست.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: زنجیره تولید و فرآوری تخم مرغ با ایجاد زنجیره تولید مرغ مادر، جوجه کشی، خوراک دام، کشتارگاه و فرآوری تخم مرغ و شهرک تخصصی صنایع تبدیلی با وسعت ۴۵ هکتار نیز با سرمایه گذاری موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج در بناب در دست اجراست.
وی خاطرنشان کرد: این استان در فرآوری انگور، بسته بندی و صادرات خرما، فرآوری تخم مرغ، بسته بندی عسل، فرآوری خشکبار رتبه اول و در حوزه سردخانه رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان در جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در بخش فرآورده های گیاهان دارویی با ۱۹ واحد از وضعیت بسیار خوبی برخوردار بوده و برای تحقق هدف تبدیل شدن به قطب گیاهان دارویی کشور تلاش می کنیم.
افشانی، افزود: در بخش صنایع تبدیلی تاکنون تعداد ۸۵۰ واحد پروانه بهره برداری با ظرفیت ۵.۵ میلیون تن و برای دو هزار و ۶۹۴ واحد جواز تاسیس با ظرفیت ۱۳.۵ میلیون تن صادر شده است.
میزان تولیدات زراعی، باغی، دامی و شیلات استان آذربایجان شرقی در طول سال به ۶ میلیون تن می رسد.
انتهای پیام/
ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی آذربایجان شرقی افزایش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار