معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز خبر داد:

تبریز در میان شهرهای بلاخیز

1402/07/26 - 18:51 - کد خبر: 101439 نسخه چاپی

نصر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز جزء شهرهای بلاخیز کشور است، گفت: ۷۵میلیون نفر از جمعیت کشور در معرض بلایای طبیعی هستند.

به گزارش نصر، محمدرضا روشنی امروز در دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی زلزله و ژئوتکنیک و پنجمین کنفرانس ملی ژئوتکنیک ایران اظهار کرد: در ایران چهار رشته کوه بزرگ داریم که حدود ۳۰ درصد از مساحت کشور را پوشش داده است و بیشترین منابع آب و دیگر منابع در دامنه این رشته کوه‌ها هستند. 
وی افزود: زندگی در دامنه رشته کوه مخاطراتی همچون احتمال زلزله، سیل و رانش زمین و ریزش کوه و حتی ریزش بهمن به همراه دارد. 
روشنی خاطرنشان کرد: بیشتر مردم ایران مجبور به زندگی در مناطق پرخطر هستند که به این موارد حوادث انسان‌ساخت و مشکلات زیست‌محیطی و ترافیکی را هم باید به این مشکلات اضافه کرد.
وی افزود: ۷۵ میلیون نفر از جمعیت کشور در معرض بلایای طبیعی هستند. 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به دو راهکار مقابله با بلایای طبیعی در شهرها یادآور شد: دو راهکار کلی برای در امان بودن از بلایای طبیعی وجود دارد؛ یا اینکه دور از حریم خطر باشند، مثل حریم گسل که زیاد قابل دسترس نیست و یا اینکه حادثه و خطر را از محل زندگی دور کنیم که ساخت خانه های ایمن و استاندارد خطر را از ما دور می سازد. 
روشنی با بیان اینکه تبریز جزو شهرهای بلاخیز ایران بوده و احتمال رخداد زلزله، سیل، رانش زمین و حتی روانگرایی زمین در این شهر وجود دارد، تصریح کرد: در طول تاریخ چهار هزار ساله تبریز بلایای طبیعی زیادی در تبریز رخ داده و خسارت مالی و جانی بسیاری را متوجه مردم کرده است. 
وی متذکر شد: افتخار و آمادگی این را داریم که از نتایج این کنفرانس در راستای عمران و ایمنی شهر تبریز استفاده کنیم. 
انتهای پیام/
تبریز در میان شهرهای بلاخیز خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار