خبر/

اجلاسیه ۲۶۴ شهید ورزشکار آذربایجان شرقی برگزار شد

1402/07/26 - 14:37 - کد خبر: 101427 نسخه چاپی

نصر: اجلاسیه ۲۶۴ شهید ورزشکار آذربایجان شرقی همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی و با حضور خانواده های شهدای ورزشکار در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این آیین معنوی که روز چهارشنبه در آمفی تئاتر مصلای بزرگ تبریز برگزار شد با محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس، اظهار کرد: خوی وحشیانه این رژیم بار دیگر بر همگان آشکار شد اما حامیان صهیونیست ها، همچنان در برابر جنایاتی که آنها در غزه مرتکب می شوند سکوت اختیار کرده اند.
حبیب ستوده نژاد افزود: بمباران بیمارستان المعمدانی و قتل عام غیرنظامیان، همه مسلمانان و آزادی خواهان را ناراحت کرد و یکصدا فریاد می زنیم مرگ بر اسرائیل و تا نابودی این رژیم کودک کش، از پای نخواهیم نشست.
وی به اجلاسیه شهدای ورزشکار استان نیز اشاره کرد و گفت: آغاز هفته تربیت بدنی با برگزاری اجلاسیه شهدای ورزشکار، اتفاق میمون و مبارکی است و ظبق فرموده رهبر معظم انقلاب، گرامیداشت شهدا و زنده نگه داشتن نام آنها، کمتر از شهادت نیست.
ستوده نژاده همچنین به برنامه های گرامیداشت هفته تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: همایش بزرگ پیاده روی صبح و نشاط، جشنواره بزرگ عشایری دشت هارنا، همایش بزرگ دوچرخه سواری بناب، فستیوال بزرگ انجمن ورزش های رزمی کشور، کاپ آسیایی ترای اتلون (سه گانه)، نمایشگاه عزت و پیشرفت با حضور تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان حوزه ورزشی و چندین رویداد متنوع دیگر از جمله برنامه های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این هفته است.
ستوده نژاد با بیان اینکه فعالیت های ورزشی در آذربایجان شرقی در هفته تربیت بدنی خلاصه نمی شود، گفت: در چندماه اخیر پویایی و نشاط گسترده ای در حوزه ورزش استان روی داده و رویدادهای ملی و بین المللی بزرگی همچون میزبانی از هواداران تراکتور در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران و لیگ قهرمانان آسیا با حضور بیش از ۷۰ هزار تماشاگر، میزبانی از سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان با حضور ۱۳ تیم از کشورهای آسیایی و اروپایی، میزبانی از هفت رشته ورزشی در چهارمین دوره المپیاد استعداد های برتر کشور و کسب عنوان سومی و میزبانی برتر این رویداد بزرگ کشوری، حضور درخشان ۱۱ ورزشکار و مربی استان در مسابقات آسیایی هانگژو تنها بخشی از افتخارات ورزش استان در دو ماه اخیر است.
وی همچنین با اشاره به اقدامات عمرانی صورت گرفته در حوزه ورزش استان و صرف ۶۸۰ میلیارد ریال در این زمینه، افزود: بازسازی پیست دوچرخه سواری و پیست تارتان مجموعه ورزشی یادگار امام و رفع ایرادات این ورزشگاه، احداث زمین های تنیس خاکی شیخ محمد خیابانی، احداث چمن فوتبال ورزشگاه ملکان، احداث سالن ورزشی اندریان ورزقان، احداث زمین چمن مصنوعی شماره دو ورزشگاه بناب از جمله پروژه های تکمیل شده و آماده افتتاح است و زمین بسکتبال میرداماد تبریز، چمن مصنوعی هوراند و آبش احمد از پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد است.
در این مراسم، کتاب «مرامنامه جوانمردی» تالیف سردار رحیمی از پیشکسوتان جبهه و جنگ که در مورد زندگینامه شهدای ورزشکار است رونمایی شد.
همچنین در این آیین، از شهید عباس عبداللهی شهید شاخص مدافع حرم و خانواده های شهدای ورزشکار تجلیل شد.
۲۶ مهر تا دو آبان در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته تربیت بدنی نام گذاری شده است.
انتهای پیام/
اجلاسیه ۲۶۴ شهید ورزشکار آذربایجان شرقی برگزار شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار