مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی عنوان کرد:

ضرورت مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی در اجرای پروژه‌های عمرانی

1402/07/26 - 13:38 - کد خبر: 101420 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با حضور در پروژه‌های احداث بزرگراه جلفا – کلاله و راه‌آهن کلاله – سیه رود در نوار مرزی اظهار کرد: مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی در اجرای پروژه‌های عمرانی ضروری است.

به گزارش نصر، شهنام اشتری با حضور در این بازدید خاطرنشان کرد: توجه به مطالعات زیست محیطی و به طور مشخص انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی در مرحله امکان سنجی، مکان یابی، قبل و بعد از اجرای پروژه‌های عمرانی به عنوان یکی از موثرترین روش‌های مدیریتی در کاهش اثرات می‌باشد.
 وی افزود: ارزیابی زیست محیطی به عنوان یکی از راه‌های قابل استناد برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار می‌باشد و می‌تواند ابزاری مهم در جهت شناسایی و ارائه گزینه‌های منطقی در جهت کنترل اثرات بالقوه زیست محیطی را که در اثر اجرایی‌شدن پروژه‌های عمرانی و توسعه ایجاد می‌شوند، باشد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، وی در این بازدید با بیان حساسیت جغرافیای آذربایجان شرقی و ضرورت تمهیدات لازم در جهت تسهیل ترانزیتی این مسیر جهت صادرات، واردات  و تردد مسافران  اذعان کرد: برای اتمام طرح که با تخصیص به موقع اعتبار پیش‌بینی شده و بهره‌برداری از آن به عنوان یکی از طرح‌های تاثیرگذار در توسعه ترانزیت و گردشگری، شاهد رشد و شکوفای اقتصادی چشمگیری در این منطقه خواهیم بود.
انتهای پیام/
ضرورت مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی در اجرای پروژه‌های عمرانی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار