رییس هیات سوارکاری آذربایجان شرقی؛

لزوم گسترش بسترهای لازم برای سوارکاران/ درصدد احیای میدان سوارکاری در بخش خواجه هستیم 

1402/07/26 - 17:45 - کد خبر: 101417 نسخه چاپی

نصر: رییس هیات سوارکاری آذربایجان شرقی از اعزام ۵۰ اسب و‌ سوارکار حرفه‌ای از آذربایجان شرقی به مسابقات قهرمانی تا سال آینده خبر داد.

به گزارش نصر، تقی زاده علمداری در گفت و گو با خبرنگار نصر اظهار کرد: برگزاری مسابقات استقامت، پونی کباب، درساژ و پارادرساژ برای پرورش قهرمانان ورزش سوارکاری بسیار حائز اهمیت است، چرا که این فعالیت ها در ایجاد درآمدهای پایدار برای هیات بسیار کمک کننده هستند و اگر در هفته های آنی هوا مساعد باشد، مسابقات را ادامه خواهیم‌ داد.
وی گفت: توسعه و ‌‌ترویج رشته سوارکاری در خانواده ها، تربیت سوارکاران حرفه‌ای و‌ همچنین احیا میدان مخروبه سوارکاری از جمله اهداف و برنامه های مهم این هیات ورزشی است.
وی افزود: مشخص شدن نفرات اول دوم سوم این مسابقه در رده آخر D1 بود که آقای “شاهد بدون خطا نفر اول” ، “آقای ناصری نفر دوم”، و “آقای ساعدی نفر سوم” شدند.
تقی زاده با بیان اینکه مابقی رده‌ها صرفا به دلیل طی رده های مبتدی بودند، ابراز کرد: در مسابقات پرشی هر پرشکاری که بخواهد سوارکارش آزاد شود، باید ۵ رده مبتدی و سه رده E بدون خطا را گذرانده باشد ‌در نهایت با داشتن سرتفیکیت و گواهی رده می توانند به عنوان سوارکار آزاد در هر رده شرکت کنند.
رییس هیات سوارکاری آذربایجان شرقی تصریح کرد: چشم انداز هیات سوارکاری، جلب سوارکار و‌نوآموزان‌حرفه ای با تداوم مسابقات است.
وی ابراز کرد: امسال هشت مربی در چند رشته ‌پرش، کورس، درساژ، سوارکاری آزاد داریم که آقای شاهد یکی از مربی‌های خوب سوارکاری است. همچنین لازم است تا مابقی مربی ها بین کلیه باشگاه‌های سوارکاری استان پخش شوند.
تقی زاده افزود: در حال حاضر ۲۰ نفر سوارکار داریم که به صورت مستمر کار می کنند اما سوارکاران حرفه ای این استان انگشت شمارند که لازم است با فراهم کردن بسترهای لازم این رشته، در صدد حفظ و افزایش سوارکاران حرفه‌ای برآییم چرا که در این وضع کشور و شرایط موجود شرایط به سختی پیش می رود و این شرایط باعث دلسردی سوارکاران می شود.
وی تاکید کرد: قول می‌دهم تا سال آینده ۵۰‌ اسب و اسب سوار حرفه‌ای به مسابقات اعزام کنیم. 
متاسفانه رییس هیت اسب سواری قبلی، میدان اسب سواری در میدان خواجه آذربایجان را به رییس تربیت بدنی تحویل داده بودند ولی به دلیل عدم نگهداری مناسب، تجهیزات این‌میدان توسط دزدها ربوده شد و آن میدان در حال حاضر به یک میدان متروکه بدل شده است اما در صدد احیای میدان سوارکاری هستیم. 
انتهای پیام/
لزوم گسترش بسترهای لازم برای سوارکاران/ درصدد احیای میدان سوارکاری در بخش خواجه هستیم  سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار