وزیر نفت در حاشیه حیاط دولت:

قطعی نبودن اتصال کارت بانکی به سوخت/در کلانشهرها بنزین یورو ۵ توزیع می‌کنیم

1402/07/26 - 12:53 - کد خبر: 101415 نسخه چاپی

نصر: وزیر نفت اتصال کارت بانکی به کارت سوخت را موضوعی در حال مطالعه‌ و غیر قطعی دانست و گفت: در کلان‌شهرها در زمان وارونگی دما تلاش می‌کنیم سوخت یورو پنج توزیع کنیم تا آلودگی کمتر هوا را شاهد باشیم.

به گزارش نصر، جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: بنزین سوپر داریم ولی کم است. در کلان‌شهرها در زمان وارونگی دما تلاش می‌کنیم سوخت یورو ۵ توزیع کنیم تا آلودگی کمتر هوا را شاهد باشیم.
وی افزود: درباره اتصال کارت بانکی به کارت سوخت در حال مطالعه‌ هستیم و این موضوع هنوز قطعی نیست.
وزیر نفت بیان داشت: براساس افزایش تولید گاز، برای اولین بار سقف روزانه گاز به نیروگاه‌ها از همه سال‌ها بالاتر بوده است و آن ۳۶ میلیون مترمکعب در روز یعنی - معادل نزدیک ۲۰ میلیون لیتر- فرآورده‌های سوخت مایع آزاد بوده است.
اوجی با بیان اینکه همچنین روزی ۵ میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع جزء و عمده داده‌ شده است، یادآورشد: درخصوص صنایع عمده نیز روزی ۱۶۴ میلیون مترمکعب امسال گازرسانی انجام شده است.
وی اضافه کرد: بنابراین در بحث آلاینده‌ها روزی ۵ تا ۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به صنایع و روزی ۳۶ میلیون مترمکعب به نیروگاه‌ها انجام شده و این برنامه ریزی از ابتدای سال جاری تاکنون در وزارت نفت انجام شده و به نتیجه رسیده است.
وزیر نفت درباره کیفی‌سازی سوخت خودروها نیز گفت: از بدو شروع به کار در این دولت، کیفی‌سازی محصولات یا فرآورده‌های نفتی در همه پالایشگاه‌ها را آغاز کرده‌ایم.
اوجی خاطرنشان کرد: کمتر از یک ماه پیش پالایشگاه اصفهان با حضور آیت‌الله رئیسی راه اندازی شد که با بهره برداری از این طرح روزانه ۲۰ میلیون نفت و گاز یورو ۵ تولید شده است و در شازند و پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم تولیدات فراورده‌های نفتی یورو ۵ است که به‌زودی بهره برداری می شود.
انتهای پیام/ 
قطعی نبودن اتصال کارت بانکی به سوخت/در کلانشهرها بنزین یورو ۵ توزیع می‌کنیم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار