طبق تازه ترین جزئیات ارائه شده از توافق اولیه چین و آمریکا/

چین ظرف دو سال باید ۳۰۰ میلیارد دلار کالا از آمریکا وارد کند

1398/10/02 - 16:57 - کد خبر: 10141 نسخه چاپی

نصر: تازه ترین جزئیات از توافق اولیه چین و آمریکا حکایت از آن دارد که پکن باید در خلال دو سال نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار کالا از آمریکا خریداری و وارد کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز دوشنبه گزارش کرد همین مساله باعث شده است تا چین از ذکر جزییات مربوط به توافق خودداری کرده و تنها اصول کلی آن را رسانه ای کند.
این گزارش می افزاید در واقع چین بسیار محتاطانه در حال برخورد با مرحله اول توافق است و مشخص نیست که برای دو سال آینده چه تصمیمی باید بگیرد و امضای توافق نیز هنوز قطعی نشده است.
روزنامه می نویسد در صورتی که این مرحله از توافق میان دو کشور امضا شود آن زمان باید از ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ اجرای آن شروع شود.
شی اینهونگ کارشناس دانشگاه مردم در پکن می گوید که این حجم خرید بسیار بالاست بخصوص آنکه بخش زیادی ازآن هم مربوط به خرید محصولات کشاورزی است.
وی می افزاید برای چین خرید این همه محصولات و اقلام از آمریکا یک چالش بزرگ است و برای همین است که چین نسبت به آمریکا اشتیاق کمتری به توافق اولیه نشان می دهد.
گزارش روزنامه هنگ کنگی حاکی است بر خلاف چین این آمریکا است که جزییات بیشتری از توافق را علنی می کند و گفته است که طرفین در ۹ حوزه اصلی به توافق رسیده اند که شامل مسایل مختلف از حق مالکیت معنوی گرفته تا منازعات تجاری می شود.
اگر همه چیز بر اساس خواست طرفین پیش برود در ماه آینده میلادی این توافق ۸۶ صفحه ای را لیوخه معاون نخست وزیر چین و رابرت لایتهایزر نماینده تجاری آمریکا امضا خواهند کرد.
انتهای پیام/
چین ظرف دو سال باید ۳۰۰ میلیارد دلار کالا از آمریکا وارد کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار