مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۸ فرهنگی تاریخی تبریز؛

جاذبه‌های گردشگری تبریز نیازمند معرفی بیشتر است

1402/07/26 - 11:20 - کد خبر: 101408 نسخه چاپی

نصر: مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۸ فرهنگی تاریخی تبریز گفت: جاذبه ها و اماکن گردشگری و تاریخی این کلانشهر نیازمند معرفی بیشتر و بهتر برای شهروندان است.

به گزارش نصر، علی مدرس زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به جذابیت های موجود در بافت تاریخی تبریز و وجود بناها و عناصر بسیار شاخص و زنده در این محدوده شهرداری، افزود: متاسفانه بیشتر شهروندان تبریزی با جاذبه های گردشگری این شهر آشنا نیستند که باید با همکاری میراث فرهنگی نسبت به رفع این چالش اقدام شود.
وی اظهار کرد: در کنار شهروندان تبریزی باید نسبت به آشناسازی گردشگران داخلی و خارجی از آثار و ابنیه های تاریخی موجود در بافت فرهنگی و تاریخی شهر فعالیت کرد که در این راستا اجرای تورهای گردشگری در منطقه هشت شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.
مدرس زاده ابراز امیدواری کرد با اجرای این تورهای گردشگری بتوان آشنایی نسبی از اماکن تاریخی تبریز در بین شهروندان برقرار ساخت.
وی با بیان اینکه به منظور معرفی اماکن تاریخی تبریز برای گردشگران و شهروندان، واحد فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه هشت از ابتدای امسال اقدام به برگزاری تورهای گردشگری در محدوده این منطقه کرده و همچنان نیز ادامه دارد، گفت: توسعه صنعتی گردشگری یکی از اولویت های اصلی شهرداری است.
مدرس زاده اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تورهای گردشگری در محدوده مرکزی شهر و توسط شهرداری منطقه هشت برای گردشگران و شهروندان راه اندازی شده که این برنامه به طور مداوم تا کنون ادامه پیدا کرده است و کارشناسان گردشگری منطقه در این تورها، اقدام به معرفی اماکن تاریخی تبریز به علاقه مندان می کنند.
شهرداری منطقه هشت فرهنگی تاریخی تبریز در بافت قدیمی و هسته مرکزی این شهر مساحتی معادل یکهزار و ۵۳۴ هکتار را در قالب پنج ناحیه تحت مدیریت دارد.
این منطقه از شهرداری تبریز دارای ۳۱۲ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۱۶ هزار خانوار است.
 انتهای پیام/ 
جاذبه‌های گردشگری تبریز نیازمند معرفی بیشتر است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار