رئیس اداره مسافری معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد: 

قیمت بلیت اتوبوس تبریز به تهران / لزوم تغییرات در بهای بلیت ها 

1402/07/29 - 07:28 - کد خبر: 101388 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره مسافری معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: هم اکنون هزینه بلیط تبریز به تهران با اتوبوس vip و تک صندل ۲۱۸ هزار تومان  است و همشهریان می‌توانند بلیط خود را از طریق سایت های اینترنتی و یا حضوری خریداری کنند، امیدواریم با تغییرات در هزینه ها از طریق کمیته تنظیم بازار مقداری از مشکلات حل شود. 

به گزارش نصر، "اسد چوپانی" در گفتگو با نصر در واکنش به خبر منتشر شده از مافیای بلیط در آژانس خبری تحلیلی نصر نیوز، گفت: در ترمینال تبریز بلیط به دو شکل حضوری و اینترنتی به فروش می رسد، متاسفانه در نحوه فروش بلیط اینترنتی شيطنت های از سوی برخی شرکت ها صورت گرفته بود. 
وی ادامه داد: قبل از اینکه گزارش مردمی از طریق آژانس خبری تحلیلی نصر منعکس شود با انجمن‌ صنفی شرکت های حمل و نقل مسافری در این رابطه جلسه ای برگزار کردیم که نتیجه جلسه کنترل ۶ بند از موارد پیش آمده بود که مقرر شد از سوی این انجمن رعایت شود. 
چوپانی به آمار مسافرین تبریز به تهران پرداخت و توضیح داد: میانگین مسافرین اعزامی تبریز به تهران  روزانه ۴۵ اتوبوس است که این تنها مربوط به تبریز نیست بلکه شهرستان های مجاور نیز از ترمینال تبریز به تهران عزیمت می‌کنند.  
وی افزود: یکی از وظایف ما این است که فروش بلیط توسط شرکت ها را نظارت‌ و اتوبوسی که از ترمینال تبریز خارج می شود را تا عوارض بستان آباد صورت وضعیت، ایمنی و سایر موارد آن را بررسی  می‌کنیم که در این رابطه با فرماندهی  پلیس راه رایزنی های صورت گرفته است.  
 

رئیس اداره مسافری معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به ترافیک ترمینال در مناسبت های ملی و مذهبی گفت: تمام تلاش ما از  هم اکنون برنامه ریزی برای مراسمات ملی مذهبی و ایام پرترافیک است و امیدواریم بتوانیم برای سال آینده شاهد ترافیک و ازدحام در این ایام نباشیم. 
وی به علت وضعیت پیش آمده در ترمینال پرداخت و گفت: طبق آخرین جلسه ای با انجمن صنفی  داشتیم قرار شد بهای بلیط ها توسط این انجمن تحلیل شود، به این صورت که مثلا  بهای بلیط تبریز تا تهران ۲۱۸ هزار تومان و زنجان به تهران ۱۷۰ هزار تومان است، آیا این قیمت ها هم خوانی دارند؟ 
وی ادامه داد: بلیط تهران به اصفهان ۱۸۰ هزار تومان است و اگر تبریز را با اصفهان مقایسه کنیم ، تبریز به تهران نسبت به اصفهان ۳۰۰ کیلومتر  تفاوت داشته و برای این 300 کیلومتر 40 هزار تومان نسبت به اصفهان اختلاف قیمت دارد!  
چوپانی تاکید کرد: اکنون نگهداری ناوگان به مراتب سخت تر از گذشته است، اتوبوسی که ۲۰ میلیارد هزینه آن است در سفر تبریز به تهران فقط یک چرخ آن برای مالک سود می آوردو بقیه چرخ ها صرف مسائل دیگر می شود و نهایتا هزینه 218 هزار تومان برای سفر تبریز به تهران با اتوبوس vip وتک صندل برای راننده به صرفه نیست و این در حالی است که ما بعنوان مسئولین ترمینال اعتراض مسافرین نسبت به کم بودن هزینه بلیط ها را شاهد هستیم. 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در ترمینال تبریز تمام نظارت ها دقیق و منظم صورت می‌گیرد و امیدواریم شاهد شیطنت‌ها در هزینه‌های بلیط و کمبود ناوگان نباشیم. 
وی ادامه داد: برای هر یک تخلف از سوی شرکت‌ها ۵ میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است، قبلا نیز شیطنت‌هایی توسط ۲مورد از شرکت‌های مسافربری انجام‌شده بود که بعد از برخورد خوشبختانه مشکل حل و موارد پیش آمده رفع شده است. 
چوپانی با اذعان بر این که و می‌توان گفت اکثر مشکلات پیش آمده به دلیل درست نبودن بهای بلیط ها بوده است، توضیح داد: هم اکنون هزینه بلیط تبریز به تهران با اتوبوس vip و تک صندل ۲۱۸ هزار تومان  است و همشهریان می‌توانند بلیط خود را از طریق سایت های اینترنتی و یا حضوری خریداری کنند، امیدواریم با تغییرات در هزینه ها از طریق کمیته تنظیم بازار مقداری از مشکلات حل شود. 
وی در پاسخ به خبرنگار نصر در رابطه با کمبود اتوبوس گفت: فعلا هیچ کمبودی نداریم اما پیش‌بینی ما این است که شاید در پنج سال آینده با بحران کمبود اتوبوس مواجهه شویم. 
انتهای پیام/
قیمت بلیت اتوبوس تبریز به تهران / لزوم تغییرات در بهای بلیت ها  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار