بازرس انجمن داروسازی ایران در گفت و گو با نصر:

فروش شیرخشک با کد ملی غیرقانونی است | اعتراض کرده ایم

1402/07/24 - 08:45 - کد خبر: 101281 نسخه چاپی

نصر: بازرس انجمن داروسازی ایران اجرای طرح فروش شیرخشک با دریافت کد ملی نوزاد را به دور از اخلاق و قانون خواند و گفت: اگر نتوانیم کدملی را ثبت کنیم یا در سامانه ثبت کنیم نمی توانیم شیر خشک را ندهیم و این کار غیرقانونی است و هیچ کس نمی تواند حکم دهد که نوزاد مردم گرسنه بماند.

به گزارش نصر، دکتر احسان رادین مهر در مصاحبه با نصر افزود: از 20 مهر ماه معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کل کشور با صدور دستورالعملی جدید فروش شیرخشک به نوزادان را صرفا با ارایه کد ملی منوط کرده اند که این اقدام به هیچ وجه اصولی نیست.
وی اذعان داشت: وزارت بهداشت این اقدام را در راستای پیشگیری از قاچاق شیر خشک اعلام کرده است این در حالی است که قاچاق کانتینری با خرید داروخانه ای اتفاق نمی افتد.
رادین مهر در خصوص مشکلاتی که با اجرای این طرح برای داروخانه ها افتاد افزود: در طول چند روز گذشته درگیری و مشاجره مشتریان با داروخانه ها افزایش یافته است و دلیل عمده آنها مطالبه کد ملی نوزاد به منظور ارایه شیرخشک عنوان شده است.
دبیر انجمن داروسازی آذربایجان شرقی ادامه داد: نمی توان نوزاد را گرسنه نگه داشت تا اگر سامانه و اینترنت جواب دهد باید اول کد ملی نوزاد ثبت شود تا شیرخشک تخصیص یابد.؛ این نوع اقدام داروخانه هم خلاف قانون است هم خلاف اخلاق حرفه ای.
وی تاکید کرد: ما اعتراض خود را نسبت به این موضوع از طریق انجمن داروسازی ایران اعلام کرده ایم که امیدواریم در اسرع وقت نسبت به این اعتراض واکنش مثبت از سوی وزارتخانه داده شود.
دکتر رادین مهر در ادامه کاهش تولید را دلیل اصلی کمبود در بازار شیر خشک کشور خواند و افزود: تفاوت فاحش قیمت شیرخشک در ایران و کشورهای همجوار موضوع قاچاق را بسیار سودآور کرده است.
انتهای پیام/
فروش شیرخشک با کد ملی غیرقانونی است | اعتراض کرده ایم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار