معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

هم اندیشی لازمه تقویت جایگاه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز است

1402/07/23 - 18:30 - کد خبر: 101272 نسخه چاپی

نصر: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ارتقای جایگاه علمی این دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی، گفت: برای تقویت این جایگاه باید بین محققان و پژوهشگران هم اندیشی صورت بگیرد.

به گزارش نصر، پرویز شهابی روز یکشنبه در نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز با مدیران و کارشناسان پژوهشی دانشگاه های استان، افزود: توسعه و تعمیق همکاری های بین بخشی با پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از اهداف اصلی برگزاری این نشست است تا به نقطه ایده آل در حوزه های تحقیقاتی دست یابیم.
وی بر ضرورت ارتقای تعامل و همفکری مسئولین دانشگاه ها با حوزه تحقیقات و فناوری تاکید و اظهار کرد: ما به شدت نیازمند هم اندیشی در جهت حفظ و ارتقای رتبه های برتر پژوهشی دانشگاه هستیم تا از این طریق با جذب دانشجویان خارجی و نیز ارایه دستاوردهای علمی و تحقیقاتی جدید، در راستای توسعه اقتصادی کشور گام برداریم.
شهابی تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری در کشور و دانشگاه ها، بررسی چالش های موجود حال و آینده و ارائه راهکارهای مناسب، اشتراک گذاری تجارب موفق، تقویت همکاری بین مراکز و دانشکده ها، ارائه راهکارهای مناسب جهت تقویت همکاری با سایر معاونت ها، تقویت روحیه کار گروهی و کمک به حل مشکلات و چالش های معاونت تحقیقات و فناوری را از اهداف اصلی این نشست برشمرد.
وی جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رنکینگ های مختلف داخلی و بین المللی را مناسب و روز به رشد خواند و اعلام کرد: به زودی دو ایستگاه تحقیقات بیماری های زیست محیطی در شهرستان های خداآفرین و شبستر راه اندازی می شود.
شهابی گفت: محققان و پژوهشگران در دانشگاه ها برای انجام طرح های تحقیقاتی مرتبط می توانند از امکانات این ایستگاه ها بهره مند شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست با اشاره به اینکه این معاونت مشتری و مصرف کننده محصولات حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی است، گفت: باید قبل از اقدام به تولید، به مستندات موجود در بالین مراجعه و نیازهای لازم را احصاء کرد تا ضمن اینکه شاهد بازاریابی تولیدات داخلی باشیم، به مشکلات موجود نیز پاسخ داده و از پراکندگی در تولیدات پیشگیری کنیم.
جواد احمدیان خواستار جهت دهی پایان نامه های تحقیقاتی به سوی رفع نیازها و حل مشکلات با توجه به فراوانی انواع بیماری های موجود در جامعه شد.
وی بر لزوم همکاری نزدیک اساتید حوزه های بالینی و علوم پایه تاکید کرد و از آمادگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز جهت معرفی و ارائه محصولات مراکز تحقیقاتی در جمع روسای مراکز بهداشتی و درمانی و روسای شبکه های بهداشت خبر داد.
انتهای پیام/
هم اندیشی لازمه تقویت جایگاه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار