مشاور معاون وزیر تعاون عنوان‌کرد:

مذاکره با تعاونی‌های مصرف روستایی برای اتصال به طرح کالابرگ الکترونیکی

1402/07/23 - 14:26 - کد خبر: 101260 نسخه چاپی

نصر: مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ میلیون نفر از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند، گفت که با تعاونی‌های روستایی وارد مذاکره شده‌ایم تا خانوارها بتوانند با سهولت بیشتری از این طرح استفاده کنند.

به گزارش نصر، «سید رضا یحیوی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره طرح کالابرگ الکترونیکی و افزایش دسترسی خانوارها به فروشگاه های متصل، افزود: مردم می‌توانند از فروشگاه‌های برخط نیز خرید کالابرگی انجام دهند، در ابتدا نزدیک به ۳۰ هزار ترمینال فروشگاهی در کشور فعال بود و پس از آن تعداد ترمینال‌ها به ۱۴۵ هزار ترمینال فعال رسید. در کنار آن، شعبه‌های متعددی از ۱۰ فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای برای این طرح فعال شدند.
وی گفت: برای طرح کالابرگ الکترونیکی مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که مردم می‌توانند از آنها استفاده کنند. یکی از این مشوق‌ها این بود که هر فرد با خرید کالابرگی ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی خود از فروشگاه‌های اعلام شده، مشمول ۱۲۰ هزار تومان افزایش یارانه کالابرگی شوند.
مشاور معاون وزیر تعاون ادامه‌داد: با اضافه‌شدن دهک‌های ۶ و ۷ به افراد مشمول یارانه، اکنون جامعه مشمولان به ۶۰ میلیون نفر رسیده است. از مدتی قبل مذاکره با سه پلتفرم اینترنتی را آغاز کردیم تا مردم بتوانند با اعتبار یارانه خود از آن‌جا خرید کنند. اکنون با توافقی که با «اسنپ» انجام شده، این طرح به مرحله اجرا درآمده و استقبال خوبی از آن انجام شده است. یک فروشگاه اینترنتی دیگر در حال اتصال به این طرح است که در آینده نام فروشگاه را اعلام خواهیم کرد.
یحیوی خاطرنشان‌کرد: در اقدامی دیگر با تعاونی‌های روستایی وارد مذاکره شدیم. آن‌ها بیش از یک‌هزار شعبه فعال در کشور دارند که با اتصال‌شان به کالابرگ می‌توان از این زیرساخت استفاده کرد.
وی اظهار داشت: اکنون تست‌های فنی انجام شده و به‌زودی این روش خرید نیز به مردم اعلام می‌شود تا روستاییان بتوانند با اتصال تعاونی‌های روستایی به صندوق‌های فروشگاهی، خرید خود را از اعتبار کالابرگ‌شان انجام دهند. با این شیوه هم فرایند خرید تسهیل می‌شود و هم این افراد مشوق‌ ۱۲۰ هزار تومانی خود را دریافت می‌کنند.
دولت سیزدهم با رویکرد افزایش سلامت تغذیه‌ای و ریشه‌کن کردن سوء تغذیه در خانوارهای ایرانی، طرح اعتبار مضاعف کالابرگ الکترونیک را در اول شهریور امسال گسترش داد و دهک‌های چهار و پنج را مشمول این طرح کرد. طرحی که تا قبل از شهریورماه فقط برای دهک‌های یک تا سه درآمدی اجرایی شده بود.
براین اساس، در صورتی که سه دهک کم درآمد از یارانه ۴۰۰هزار تومانی خود و دو دهک چهار و پنج از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی خود به میزان ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای سبد معیشت شامل شیرخام، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، برنج، حبوبات، ماکارونی، قند و شکر خریداری کنند، مشمول این طرح می‌شوند.
طرح کالابرگ الکترونیک، دو هدف عمده را دنبال می‌کند؛ نخست، افزایش قدرت خرید مردم و تهیه اقلام اساسی تغذیه‌ای و دوم، ثبات قیمت‌ها برای یک سال ثابت و حفظ شدن ارزش یارانه‌ها. دولت درصدد حفظ این سبد با نرخ سال گذشته و جبران افزایش قیمت‌ها است.
انتهای پیام/
مذاکره با تعاونی‌های مصرف روستایی برای اتصال به طرح کالابرگ الکترونیکی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار