تبیین شاخص های کلان و مدل توسعه استان؛

مهمترین اولویت‌های توسعه آذربایجان شرقی در سال های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲

1402/07/23 - 13:52 - کد خبر: 101257 نسخه چاپی

نصر:سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، با اشاره به تبیین شاخص های کلان اقتصادی و اجتماعی و مدل مفهومی توسعه، مهمترین اولویت‌های توسعه استان در سال های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

به گزارش نصر، حیدر فتح‌زاده در حاشیه جلسه تحلیل و بررسی مسائل توسعه ای استان که در دفتر امور آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، به خبرنگاران گفت: جلسه امروز به منظور استخراج الگوی توسعه و تعیین اقدامات اولویت دار استان با حضور معاونان هماهنگی امور عمرانی و هماهنگی اقتصادی استاندار برگزار شد.
وی تصریح کرد: تامین برق مورد نیاز صنایع، اتمام پروژه های قطعه 6 آزادراه تبریز- ارومیه،  کنار گذر ایلخچی، مرند و بازرگان، بیمارستان هزار تختخوابی، انتقال آب ارس به تبریز، اتمام مدول دوم تصفیه خانه تبریز و توسعه کشت گلخانه ای در حریم دریاچه ارومیه مهمترین اولویت‌های توسعه استان در سال های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ تعیین شده اند. 
فتح‌زاده یادآور شد: همانطور که کلامی، معاون اقتصادی استانداری در جلسه مطرح کرد، تامین برق مورد نیاز صنایع مهمترین پیشران توسعه بخصوص در بخش صنایع استان به شمار می‌رود.
این مسوول توضیح داد: کلامی همچنین افزایش تسهیلات و اصلاح سیاست های بانکی برای حمایت از توسعه صنایع و تکمیل زنجیره ارزش در بخش صنعت و معدن را جزو انتظارات استان از سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای تسهیل گری صنایع ذکر کرد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در ادامه توسعه کشت گلخانه‌ای در شهرستان های جلفا و خداآفرین را مهترین اولویت استان در بخش کشاورزی به خاطر مزیت های آن در مقایسه با سایر بخش دانست.
وی با اشاره به صحبت های معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ارتباط با چالش های پروژه های راه تکمیل قطعه شماره  6 آزادراه تبریز- ارومیه، کنار گذر ایلخچی، مرند و بازرگان را مهمترین اولویت استان در بخش راه و انتقال آب رود ارس به تبریز را در بخش آب و آماده سازی زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن در شهر تبریز و شهرهای بزرگ استان را مهمترین اولویت توسعه استان دانست.
انتهای پیام/ 
مهمترین اولویت‌های توسعه آذربایجان شرقی در سال های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار