رئیس پلیس پیشگیری فراجا خبر داد:

کاهش ۱۰۰ درصدی سرقت از بانک در کشور/ کشف ۱۱۶۵ کیلوگرم موادمخدر از مسافران هواپبما

1402/07/23 - 10:43 - کد خبر: 101240 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس پیشگیری فراجا از افزایش قدرت کشف در حوزه مأموریتی این پلیس خبر داد و گزارشی از عملکرد شش ماهه در مجموعه تحت امر خود را ارائه کرد.

به گزارش نصر، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر در حاشیه برگزاری سومین جشنواره تجلیل از کلانتران برگزیده با بیان اینکه راهبرد اساسی پلیس پیشگیری فراجا؛ همگانی کردن پیشگیری از جرم است، گفت: بحمداله طی سال های اخیر شاهد هستیم که مردم به طرق مختلف با فرزندان خود در پلیس پیشگیری همکاری و همراهی دارند و ما قدردان این تعامل هستیم.
وی ادامه داد: فرماندهی انتظامی برای انجام مأموریت‌های خود هم از رویکرد پیشگیری و ایجابی بهره می‌برد و هم در مواقع لازم در حوزه مقابله و سلبی ایفای نقش می‌کند، در هر حال رویکرد جدی فرماندهی انتظامی بهره‌مندی برای استفاده از ساز و کارهای ایجابی در مأموریت‌ها است، اما قدرت مقابله و سخت پلیس برای آن چند درصدی که در تلاشند امنیت و آسایش و مردم را به مخاطره بیندازند، در چارچوب قانون و با اقتدار خواهد بود.

افزایش ۶۰ درصدی قدرت کشف کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها/ کاهش ۱۰۰ درصدی سرقت از بانک
رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه این پلیس در اوج آمادگی برای انجام مأموریت‌ها قراردارد، گفت: تمرکز بر افزایش قدرت کشف در حوزه مأموریتی از راهبردهای جدی این پلیس است، بطوری که در شش ماهه نخست سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حوزه مأموریتی کلانتری و پاسگاه ها شاهد افزایش ۶۰ درصدی قدرت کشف سرقت هستیم.
بنی‌اسدی‌فر تصریح کرد: قدرت مقابله با سارقان و مجرمان مبیّن هدف‌گذاری دقیق، هوشمندانه و سنجیده پلیس پیشگیری فراجا است، که یکی از دستاوردهای این پلیس تلاش برای کنترل جرم است و با تمرکز بر این راهبرد شاهد کاهش قابل توجهی از سرقت‌ها هستیم، به‌طوری که تعداد اجرای طرح‌های نظام جامع در شش ماهه سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از رشد چشمگیری برخوردار و بیش از ۱۷۴ هزار طرح بوده که موجب کاهش جرایم از جمله، جیب‌بری با کاهش ۱۶ درصدی، سرقت احشام با کاهش ۲۹ درصدی، سرقت از بانک ها با کاهش ۱۰۰ درصدی، سرقت از طلا فروشی ها با کاهش ۴۲ درصدی شده است.
وی اضافه کرد: وقوع سرقت طی بازه زمانی اشاره شده کاهش سه درصدی داشته است، این در حالی است که باید بگویم ۲۴ درصد کشفیات توسط کلانتری ها و پاسگاه ها انجام شده‌اند.
بنی‌اسدی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح کارکردهای دوایر مشاوره و مددکاری فراجا پرداخت و گفت: ۶۹۶ هزار نفر در طول شش ماهه سال جاری به این دوایر مراجعه کرده اند که این میزان مراجعه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد پنج درصدی داشته و ۶۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به این دوایر به صلح و مصالحه منتج شده است.
رئیس پلیس پیشگیری فراجا همچنین درباره رضایت مردم از عملکرد این پلیس نیز گفت: در مجموع بالغ بر ۹۰ درصد از شهروندانی که مورد سؤال مرکز پایش پلیس پیشگیری فراجا قرار گرفته اند از رفتار و عملکرد مأموران این پلیس ابراز رضایت داشتند.
رئیس پلیس پیشگیری فراجا در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای پلیس فرودگاه‌های کشور به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های پلیس پیشگیری پرداخت و گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه از سوی ماموران پلیس فرودگاه‌های کشور در شش ماهه سال جاری، یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۲۰۳ درصدی آن هستیم. در این رابطه ۸۲۳ نفر توسط این پلیس دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

کشف ۱۴۰ میلیارد تومان ارز قاچاق در فرودگاه‌های کشور
بنی‌اسدی‌فر افزود: همچنین ارزش ارز قاچاق مکشوفه توسط پلیس فرودگاه‌های کشور نیز برابر ۱۴۰۰ میلیارد ریال است که این عدد بیانگر رشد ۱۳۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است که ۸۸ نفر سودجو با تلاش کارکنان پلیس فرودگاه های کشور دستگیر شده‌اند.
به گفته رئیس پلیس پیشگیری فراجا در مجموع ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه شامل ارز، طلا و... که از سوی ماموران پلیس فرودگاه‌های کشور کشف شده، ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

کشف یک تن و ۱۶۵ کیلوگرم موادمخدر در فرودگاه‌ها
وی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری بالغ بر یک تن و ۱۶۵ کیلوگرم انواع موادمخدر و روانگردان در جاسازی‌های پیچیده توسط پلیس فرودگاه‌های کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است. در مجموع بالغ بر ۲۱ میلیون نفر از مسافرانی که از فرودگاه‌های کشور برای انجام پروازهای داخلی و خارجی استفاده کرده‌اند، در کمال نظم و امنیت از خدمات هوایی بهره بردند.
بنی اسدی فر همچنین در تشریح کشف خودروهایی که دارای حکم قضائی بوده یا از نوع سرقتی محسوب می شدند نیز گفت: ۴۹۶۲ دستگاه خودرو، کشف یا توقیف شده‌اند، که نشان از تمرکز و تلاش همکارانم در این حوزه در پلیس فرودگاه‌های کشور دارد.
وی با اشاره به عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی نیز اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ روزه تا پایان صبح سه شنبه ۳ مرداد ماه، تعداد ۸۷ هزار و ۵۰۳ زائر با ۳۷۸ سورتی پرواز از طریق ۲۱ فرودگاه بین‌المللی که تأمین نظم و امنیت آنها بر عهده پلیس فرودگاه‌های کشور است به سرزمین وی اعزام شده و به میهن عزیزمان بازگشتند.

دستگیری ۱۶۶ قاچاقچی از سوی پلیس راه‌آهن
رئیس پلیس پیشگیری فراجا در ادامه به بیان عملکرد پلیس راه آهن کشور به عنوان زیرمجموعه‌ای دیگر از پلیس پیشگیری پرداخت و گفت: این پلیس نقش بسیار تأثیرگذاری در تأمین امنیت خطوط ریلی کشور دارد. در این مدت ۱۶۴ میلیارد و ۶۶۵ میلیون و ۵۴۵ هزارو ۲۵۷ ریال کالای قاچاق مکشوفه به همت کارکنان پلیس راه‌آهن کشور کشف شده است، که در این رابطه ۱۶۶ نفر در حوزه قاچاق کالا توسط این پلیس دستگیر شده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین بالغ بر ۱۶۰ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط پلیس راه آهن کشور کشف شده است و در حوزه سرقت نیز ۲۴ درصد از سرقت‌های مرتبط با خطوط ریلی کاهش یافته و در این راستا ۳۵۵ نفر متهم دستگیر شده‌اند. در مجموع بالغ بر ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مسافرانی که از راه آهن کشور استفاده کرده‌اند در کمال آرامش و امنیت از خدمات ریلی بهره برده‌اند.
بنی اسدی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: در مأموریت برگزاری مراسم اربعین امسال در حوزه ریلی و خطوط هوایی به ترتیب ۳۱۱ هزار و ۸۴۸ نفر به‌وسیله قطار و ۳۵۹ هزار و ۵۰۷ نفر از طریق هواپیما به سمت مرزهای کشور و کربلای معلی با ۷۳۴ رام قطار و دوهزار و ۴۳۹ سورتی پرواز؛ رهسپار شده و به کشور عزیزمان بازگشتند.
انتهای پیام/
کاهش ۱۰۰ درصدی سرقت از بانک در کشور/ کشف ۱۱۶۵ کیلوگرم موادمخدر از مسافران هواپبما خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار