خبر/

دستگیری ۶ شکارچی غیرمجاز در چاراویماق

1402/07/23 - 10:32 - کد خبر: 101238 نسخه چاپی

نصر: گشت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چاراویماق از دستگیری شش شکارچی غیر مجاز در منطقه شکار ممنوع این شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چاراویماق گفت: با دستگیری شش شکارچی غیر مجاز در مناطق شکار ممنوع شهرستان، ۶ قبضه سلاح شکاری نیز کشف و ضبط شد.
نقی لو از تشکیل پرونده قضایی و سیر مراحل قانونی برای متخلفان خبر داد.
منطقه چاراویماق از مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان آذربایجان شرقی است که بخشی از این منطقه در شهرستان چاراویماق، یکی از شهرستان‌های جنوبی استان آذربایجان شرقی و  مرز سیاسی استان زنجان واقع شده است.
در سال ۱۳۸۵ این منطقه، منطقه شکار ممنوع اعلام شد، ولی در سال ۱۳۹۱ طی مصوبه شماره ۳۶۸ شورای عالی محیط زیست با مساحتی حدود ۷۳ هزار و ۹۲۷ هکتار به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.
منطقه حفاظت شده چاراویماق به عنوان کریدور مهم حیات وحش در سطح ملی و محلی مطرح است. مهم‌ترین جانوران ساکن در آن عبارتند از: انواع جوندگان، تشی، جوجه تیغی، خرگوش، خفاش نعل اسبی مدیترانه ای، راسو، روباه، رودک، سمور سنگی، سنجاب زمینی، سیاه گوش، قوچ و میش وحشی، کفتار، گراز و گرگ.
علاوه بر جانوران مذکور، گونه‌های مختلفی از پرندگان خشکزی و آبزی بومی نظیر: آبچیلک پاسرخ آوازخوان، بحری، بلدرچین، تیهو، چلچله رودخانه ای، چنگر، چیل، حاجی لک لک، حواصیل خاکستری و ارغوانی، عقاب طلایی، دلیجه، سارگپه، سنقرگندم زار، کبک معمولی، کرکس، لیل، لاچین و ماهی خورک کوچک در این منطقه زندگی می‌کنند.
انتهای پیام/
دستگیری ۶ شکارچی غیرمجاز در چاراویماق نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار