معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی؛

خرس مهاجم در هوراند زنده گیری شد

1402/07/23 - 10:02 - کد خبر: 101235 نسخه چاپی

نصر: معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: یک قلاده خرس مهاجم در باغ های اطراف شهرستان هوراند توسط ماموران این مجموعه زنده گیری شد.

به گزارش نصر، داوود غنی پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: پیرو گزارش واحد گشت و کنترل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هوراند مبنی بر مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای در باغ های اطراف هوراند، تیم دامپزشکی به همراه تیم های زیست محیطی شهرستان های هوراند و اهر در محل حاضر و نسبت به بیهوش سازی گونه اقدام کردند.
وی با اشاره به اینکه خرس مهاجم پس از بیهوشی به دامپزشکی هوراند انتقال یافت، اظهار کرد: حضور به موقع ماموران و تیم های محیط زیست و دامپزشکی باعث شد گونه مزبور زنده گیری شده و از تلف شدن آن جلوگیری شود.
غنی پور ادامه داد: پس از معاینات بالینی و اقدامات اولیه دامپزشکی و تایید سلامت گونه، خرس مهاجم در محلی بلامعارض و دور از سکونتگاه های انسانی در منطقه رهاسازی شد.
وی با اشاره به اینکه فرا رسیدن فصل سرما و حساس به ویژه برای گونه‌های دارای خواب زمستانی که نیازمند تغذیه بیشتر و انباشت چربی برای زمستان گذرانی می باشند، اظهار کرد: بر همین اساس امکان رویارویی با این گوشتخواران در سکونتگاه های انسانی بیشتر است.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از مردم استان که در زیستگاه این گونه ها تردد داشته و یا زندگی می کنند، درخواست کرد موارد ایمنی را رعایت و در صورت مشاهده گونه‌های حیات وحش مراتب را بدون هرگونه اقدام برای مهار یا هدایت گونه به نزدیکترین واحد حفاظت محیط زیست، گزارش نمایند.
به گزارش ایرنا، شهرستان هوراند با حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۷۰ کلیومتری تبریز واقع شده و یکی از زیستگاه های مهم حیات وحش آذربایجان شرقی به شمار می رود.
انتهای پیام/
خرس مهاجم در هوراند زنده گیری شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار