رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز؛

سرمایه گذاری در تولید برق باید تخصصی باشد

1402/07/22 - 16:14 - کد خبر: 101214 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز گفت: همه واحدهای تولیدی نمی‌توانند در حوزه نیروگاهی سرمایه گذاری کنند و نیاز به عملکرد تولیدکنندگان تخصصی دراین زمینه  است.

به گزارش نصر، امید اسمعیل ظفر امروز در جلسه مشترک کمیسیون های معادن، فلزات وصنایع که با هدف   بررسی روشهای تامین انرزی پایدار واحدهای صنعتی و افزایش بهره وری در حوزه انرژی همچنین بررسی مشکلات معاملات با شرکت‌های تجاری و بازرگانی برگزار شد، برگزاری برنامه تکریم کریم را یکی از اقدامات ارزشمند در استان برشمرد و تصریح کرد:  امیدواریم گرامیداشت قهرمانان استان و کشور در زمان حیات ایشان رخ بدهد و تجلیل شوند.
وی با اشاره به نبرد رخ داده در غزه تاکید کرد: امیدواریم در هیچ جای دنیا جنگی رخ ندهد و جنایاتی که امروز اسرائیل بر علیه مردم بی دفاع غزه مرتکب می‌شود نابخشودنی است.
ظفر در ادامه با بیان اینکه تامین انرژی صنایع از جمله گاز و برق یکی از چالش‌های استان است،تاکید کرد: باتوجه به شرایط استان با همکاری کمیسیون صنایع به دنبال راهکارهایی هستیم که با پیشنهاد اعضا حاصل می‌شود و چالش‌های مربوطه حل شود.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه انرژی برق در استان با نظریات  مختلفی روبرو است، گفت: باید به این سوال پاسخ داده شود که آیا سرمایه گذاری در استان توجیه پذیر است یا نه و باید متخصصان امر در این زمینه نظر دهند.
در زمینه سرمایه گذاری حوزه برق تولید کنندگانی مانند فولاد نمی‌توانند تولید کنندگان خوبی باشند بلکه در حوزه تخصصی خود می‌توانند ورود خوبی داشته باشند و به عبارت دیگر همه صنایع نمی‌توانند  در حوزه برق سرمایه گذاری کنند.
ظفر یادآور شد: یک مجموعه نمی‌تواند در تمام زمینه ها حضور داشته باشد چرا که در این صورت نخواهد توانست در زمینه تخصصی خود نقش آفرینی کند و دچار مشکلات بیشتری خواهد شد.
وی عنوان کرد: بهترین کار این است که با تامین منابع از بورس واحدهای تخصصی در حوزه هایی مانند تولید برق وارد شده و تامین انرژی را انجام دهند.
وی با بیان اینکه درنامه ای از ۴ شرکت فولادی استان در حوزه عمل به تعهدات خود در حوزه انرژی و سهمیه ای که از دولت گرفته اند سوال خواهد شد، گفت: این شرکتها سهمیه گازی دریافت کرده اند تا به تعهداتی در حوزه انرژی عمل کنند اما  متاسفانه تا کنون عملیاتی نشده است.
وی همچنین ادامه داد: به مدیران برق استان هم نامه ای نوشته شده و از آنان  اطلاعات بیشتر در حوزه نیروگاهی کسب شده و تبادل نظر می‌شود.
انتهای پیام/
سرمایه گذاری در تولید برق باید تخصصی باشد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار