سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی؛

پیشرفت فیزیکی 24 درصدی قطعه 6 آزادراه تبریز- ارومیه/ کاهش ترافیک کسائی با تکمیل قطعه 6 آزادراه

1402/07/22 - 14:22 - کد خبر: 101204 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 24 درصدی قطعه 6 آزادراه تبریز- ارومیه گفت، جهت اتمام این قطعه به طول 28 کیلومتر، سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش نصر، حیدر فتح‌زاده پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از قطعه 6 پروژه آزاد راه ارومیه –تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کنارگذر جنوبی دوم تبریز در قالب قطعه (6) طرح ملی مشارکت در احداث آزادراه تبریز - ارومیه در دست اجرا است. 
وی افزود: این قطعه به طول 28 کیلومتر بوده که از تقاطع دیزل آباد در انتهای کمربندی غربی تبریز شروع و به تقاطع آزادراه تبریز – زنجان با سه‌راهی اهر به جاده قدیم ختم می‌شود. 
فتح‎زاده ادامه داد: از اهداف این طرح می‌توان به ارتقاء کمی و کیفی زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در استان آذربایجان شرقی، تسهیل ارتباط با سایر استان‌ها، تکمیل شبکه آزادراهی شمال غرب کشور در محدوده شهر تبریز و نیز عدم ورود ترافیک برون‌شهری به بزرگراه شهید کسائی در راستای کاهش بار ترافیکی آن بزرگراه و کاهش سوانح رانندگی اشاره کرد. 
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد:  تکمیل این قطعه به‌عنوان شبكه‌اي كارآمد، ايمن و مطابق با استانداردهاي فني و متناسب با تقاضاي حمل‌ونقل استان موجب اتصال آزادراه‌های تبریز – زنجان - تهران به تبریز – ارومیه و تبریز – مرند – بازرگان به‌عنوان مسیر ترانزیت اروپا خواهد بود.
وی توضیح داد: در حال حاضر فاز اول قطعه 6 از کیلومتر 5 الی 21 به طول 16 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالغ‌بر 55.5 درصد در حال اجرا می‌باشد.
فتح‌زاده ابراز داشت: اتمام قطعه 6 و اتصال آن به بزرگراه ارومیه و تبریز موجب کاهش ترافیک در اتوبان شهید کسایی و تسریع در حمل و نقل به سمت غرب کشور می شود.
این مسوول با اشاره به پیشرفت فیزیکی 24 درصدی قطعه 6 آزادراه تبریز- ارومیه گفت، جهت اتمام این قطعه به طول 28 کیلومتر، سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
انتهای پیام/
پیشرفت فیزیکی 24 درصدی قطعه 6 آزادراه تبریز- ارومیه/ کاهش ترافیک کسائی با تکمیل قطعه 6 آزادراه نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار