مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد؛

رتبه دوم کشوری بنیاد شهید زنجان در جذب حداکثری تسهیلات ایثارگران

1398/10/02 - 13:26 - کد خبر: 10119 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: این استان در جذب حداکثری تسهیلات اختصاص یافته برای ایثارگران در حوزه‌های مختلف رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی کاظمی​ امروز در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۸ به بنیاد شهید استان از همکاری بانک‌های عامل استان قدردانی کرد و افزود: ایثارگران برای دریافت این تسهیلات می توانند در سیستم اینترنتی ثبت‌نام و پس از تعیین اولویت و اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران به دفاتر مربوطه مراجعه کنند تا اقدامات لازم انجام شود.
وی در خصوص شرایط پرداخت این تسهیلات یادآورشد: بر اساس مقررات، در سال ۱۳۹۸ در شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان، مرکز استان ۱۰۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۸۵ میلیون تومان، روستاها ۵۰ میلیون تومان و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز استان و با نرخ چهار درصد با مدت باز پرداخت ۲۰ ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن پرداخت می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه این تسهیلات نسبت به مبلغ تسهیلات سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است، افزود: واجدین شرایط دریافت این تسهیلات جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا (همسر، فرزند و والدین)، همسر جانبازان و آزادگان متوفی و یا قیم قانونی آنان طبق ماده سه قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر هستند.
وی ادامه داد: وام مجدد صرفاً در قالب خرید به ایثارگرانی پرداخت خواهد شد که وام فعلی آنان تا سقف ۲۰ میلیون تومان بوده و تا پایان سال ۱۳۹۶ تسویه شده باشد. جانبازان ۷۰ درصدی نیز که با توجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب هستند می‌توانند پس از تسویه تسهیلات قبلی مسکن مجدداً از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
کاظمی تصریح کرد: وام مجدد صرفاً در قالب ساخت به ایثارگرانی که در سالهای گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف تسهیلات مصوب در سال ۱۳۹۰ استفاده کرده‌اند و فقط برای یک بار پس از تسویه تسهیلات قبلی امکان‌پذیر است.
استان زنجان، سه هزار شهید، هفت هزار جانباز و ۵۸۶ آزاده دارد.
انتهای پیام/
رتبه دوم کشوری بنیاد شهید زنجان در جذب حداکثری تسهیلات ایثارگران خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار