رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری آذربایجان شرقی خبر داد:

تمایل بازدید کنندگان از نمایشگاه برای حضور در هیات اتومبیل رانی و موتور سواری

1402/07/22 - 14:59 - کد خبر: 101176 نسخه چاپی

نصر، رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری آذربایجان شرقی گفت: این هیئت مجوز آموزش به علاقه مندان سنین پایین که حتی گواهینامه نیز ندارند را دارد.

به گزارش نصر، سیامک امیرخیزی رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی اتومبیل در تبریز، گفت: هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری هم در بخش قهرمان پروری و حرفه‌ای گری و همچنین اهداف همگانی را دنبال می‌کند.
امیرخیزی اذعان داشت: قصد داریم علاقه مندان به ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری بتوانند در یک فضای تجمیع شده فعالیت‌های هیأت و رشته‌های مختلف این رشته ورزشی را مشاهده کنند و از حضور نفرات با تجربه و مربیان هیأت سوالات خود را مطرح و راهنمایی‌های اصولی را دریافت کنند تا اطلاعات خود را بیش از پیش ارتقا دهند.
وی افزود: با توجه به علاقه مندی در بین جوانان برای حضور در نمایشگاه بین المللی خودرو، اتومبیل و موتور شخصی خود را که بعضی تغییرات نیز روی وسایل نقلیه خود انجام داده‌اند، خود جوش در غرفه هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان در معرض دید شهروندان قرار می‌دهند.
وی در پاسخ به این سوال که بازدید از غرفه هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری صرفاً برای تماشا می‌باشد یا ثبت نام برای آموزش نیز انجام می‌گیرد؟ توضیح داد: در طول ۳ روز کاری نمایشگاه بیشتر بازدید کنندگان با ثبت نام در هیأت از نزدیک با فعالیت‌ها و این هیأت آشنا شده‌اند و حتی افراد با سنین پایین‌تر هم در جمع ثبت نام کنندگان به چشم می‌خورد.
امیرخیزی با بیان اینکه هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان در بحث آموزش در دو بعد فعالیت می‌کند، اظهار داشت: یکی داخل هیأت و مربوط به مربیگری و داوری در هیأت می‌باشد و بیشتر از قهرمانان مسابقات دوره‌های قبل که کوله باری از تجربیات را دارا می‌باشند استفاده می‌کنیم و دیگری آموزش اتومبیلرانی و موتورسواری هم برای آقایان و هم بانوان و حتی افراد زیر ۱۸ سال که شاید گواهینامه نیز نداشته باشند، هستند و لازم به توضیح است که آموزش هیأت با آموزش کلاس‌های رانندگی و راهنمایی متفاوت می‌باشد چرا که آموزش‌های هیأت بیشتر مکمل و تکمیل کننده دیگر آموزش‌هایی است که در کلاس‌های رانندگی به علاقه مندان انتقال داده می‌شود.
وی یادآور شد: همانطور که می‌دانید لزوماً به کسی که گواهینامه رانندگی را دریافت می‌کند نمی‌توان راننده حرفه‌ای اطلاق کرد لذا برای آموزش و یادگیری اصول ابتدایی و حرفه‌ای رانندگی باید زیر نظر افراد مجرب در هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان فرا بگیرد.
رئیس هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری آذربایجان شرقی تاکید کرد: نباید فکر کنیم فردی که در کوچه و خیابان ویراژ می‌دهد راننده حرفه‌ای است بلکه راننده حرفه‌ای اصلاً در این کوچه و خیابان این کار را انجام نمی‌دهد و در جای خود که پیست می‌باشد فنون رانندگی را به نمایش می‌گذارد تا هم نظم و انضباط حاکم باشد و هم خدا نکرده جان خود و دیگران را با حوادث دلخراش به مخاطره نیاندازد.
امیرخیزی در پاسخ به این سوال که آیا هیأت امکانات و تجهیزات از قبیل خودرو و موتور در اختیار نو آموزان قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: بعضاً در مواقعی هیأت با اعلام فراخوان دوره‌های آموزشی ترتیب می‌دهد ولی این برای ابتدای کار می‌باشد و برای ادامه کار و پیشرفت و آموزش، شرط با وسیله شخصی امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه متأسفانه در سطح استان و شهر تبریز با نبود باشگاه اتومبیلرانی و موتورسواری روبرو هستیم و این موضوع یکی از دغدغه‌های هیأت می‌باشد و به امید خدا با تحویل زمین پیست اتومبیلرانی و موتورسواری پشت ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز کم کم این مشکل نیز قابل حل خواهد شد و برنامه‌های هیأت پیش خواهد رفت.
انتهای پیام/
تمایل بازدید کنندگان از نمایشگاه برای حضور در هیات اتومبیل رانی و موتور سواری حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار