مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی:

گمرک در رونق اقتصادی نقش بی بدیلی دارد

1402/07/22 - 07:58 - کد خبر: 101170 نسخه چاپی

نصر: مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی گفت: سهم گمرکات استان در رونق اقتصادی منطقه و کشور بی بدیل است.

به گزارش نصر، مسعود کردستانی در دیدار با ناظر جدید گمرکات آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز ضمن تبریک این انتصاب؛ افزود: با توجه به قرار گیری آذربایجان شرقی و تبریز در مسیر جاده ابریشم از دیرباز گمرک در این خطه فعال بوده و ساختمان های تاریخی گمرک تبریز نیز حکایت از این قدمت دارد.
وی ادامه داد: جای موزه گمرک در تبریز به عنوان شهر موزه ای ایران خالی است که امیدواریم در آینده نزدیک این امکان فراهم شود که ساختمان های تاریخی این اداره به موزه تبدیل شود.
این گزارش می افزاید، صادق نامدار ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز نیز گفت: آذربایجان شرقی جایگاه بسیار بالایی در تجارت، صنعت و اقتصاد کشور دارد ؛ این گمرک آماده است تا در راستای تحقق اهداف، تسهیلات ویژه ای به واحدهای تولیدی و صادراتی ارایه کند.
وی با بیان اینکه همه باید دست در دست هم برای رسیدن به هدف و صادرات بیشتر تلاش و همکاری کنیم؛ اذعان داشت: باید طوری عمل کنیم که فعالان اقتصادی و تاجران، گمرک را در کنار خود ببیند زیرا در اینصورت است که اهداف ترسیمی گمرکات استان محقق می شود.
نامدار از صادرات یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۸۷ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان آذربایجان شرقی در نیمه نخست سالجاری خبر داد.
وی افزود: این میزان کالای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۷ درصد و از حیث ارزش دلاری سه درصد افزایش داشته است.
سرپرست گمرکات آذربایجان شرقی عمده کشورهای هدف صادرات از گمرکات استان آذربایجان شرقی را ترکیه، عراق، ارمنستان، بلغارستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه، افغانستان، پاکستان و امارات متحده عربی اعلام و تصریح کرد: طی این مدت ارزش صادرات به ترکیه ۱۹۸ میلیون دلار، عراق ۱۵۲ میلیون دلار، ارمنستان ۹۷ میلیون دلار، بلغارستان ۳۱ میلیون دلار، گرجستان ۲۶ میلیون دلار، جمهوری آذربایجان ۲۵ میلیون دلار، فدراسیون روسیه ۲۴ میلیون دلار، افغانستان ۲۰ میلیون دلار، پاکستان ۱۸ میلیون دلار و امارات متحده عربی ۱۸ میلیون دلار بوده است.
در پایان این جلسه مقرر شد زمینه های همکاری دو سویه بین بانک توسعه تعاون و گمرکات استان ارزیابی و در قالب تفاهم نامه همکاری جمع بندی شود.
انتهای پیام/
گمرک در رونق اقتصادی نقش بی بدیلی دارد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار