فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی :

با همه وجود از مقاومت حمایت می‌کنیم 

1402/07/21 - 15:09 - کد خبر: 101147 نسخه چاپی

نصر: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسلمانان حامی مقاومت هستند و ما با همه وجود از مقاومت حمایت می‌کنیم، گفت: فلسطین به تنهایی و بدون مشارکت هیچ قدرت دیگری توانست سنگین‌ترین ضربه هولناک شکست‌بار را به نظام امنیتی، دستگاه اطلاعاتی و ارتش رژیم وارد کند و آن افسانه ساخته شده شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کند.

به گزارش نصر، سردار حسین سلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: پیروزی‌های شگفت‌انگیز و الهی اخیر مجاهدان سربلند فلسطین بر رژیم غاصب و جعلی و جنایت کار صهیونیستی را به همه نمازگزاران، مومنان و ملت بزرگ و انقلابی و حماسه آفرین ایران اسلامی و امت مقاوم و سربلند اسلام به ویژه مجاهدان خستگی ناپذیر و شرافتمند فلسطین تبریک می‌گویم.
وی ادامه داد: این رویداد ظرف یک هفته گذشته همانند موج شوک عظیم، جهان را در بهت و حیرت و شگفتی فرو برد؛ این حادثه بی سابقه و خارج از دامنه تصور همه صاحب نظران، اندیشمندان، راهبردسازان و سیاستمداران عالم است. در عملیات طوفان الاقصی بزرگ‌ترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم جعلی صهیونیست از سال ۱۹۴۸ تاکنون و بزرگ‌ترین پیروزی برای نهضت فلسطین رخ داد؛ این عملیات محصول انباشته شدن، فشردگی و پر تراکم شدن بغض ملتی است که توسط غاصبان از سرزمین خود آواره شده‌اند.
سلامی یادآور شد: از ۱۰۰ سال پیش تاکنون که آمریکا و انگلیس یک خنجر زهر آگین را در پهلوی جهان اسلام فرو بردند، تاکنون بی سابقه ترین جنایات در حق مردم فلسطین، سوریه، اردن و مصر توسط رژیم صهیونیستی با حمایت‌های آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی رخ داده است؛ تاریخ غم انگیز یکصد ساله گذشته فلسطین بیانگر مظلومیت ‌های زیاد است؛ جوخه‌های ترور و اعدام صهیونیستی ارتش هاگانا رژیم تازه متولد شده مصنوعی اسراییل راه افتاد، به خانه فلسطینی ها حمله می کردند، آن ها را با گلوله از پای در می آورده و با غصب سرزمین مادری‌شان، آن ها را فراری داده و به تدریج صهیونیست ها را از اقصی نقاط مهاجرت داده و جایگزین فلسطینی ها کردند. بعد هم ماجرای غم انگیز قتل عامل دیریاسین و کفر قاسم و جنایات هولناک صبرا و شتیلا توسط شارون غاصب و قصاب صهیونیست رخ داد.
وی ادامه داد: ماجرای غم انگیز روستای غانا و هزاران و ده ها هزار جنایات روزانه بر فلسطین تحمیل شد؛ نبردهای ۱۹۴۸، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷، ۱۹۷۳ و غصب سرزمین مسلمانان و اشغال بلندی های جولان و کرانه باختری و فلسطین ۴۸، ۶۷ و ۷۳ رخ داد؛ نبرد ۳۳ روزه در لبنان و جنگ های بین فلسطینی ها تاکنون همه تاریخ غم انگیز و بغض آلودی را برای فلسطینی‌ها علیه صهیونیست ها ساخته است.
سلامی با بیان اینکه حافظه تاریخی ملت های مسلمان هرگز حمایت های بی دریغ آمریکا را از رژیم صهیونیستی از یاد نمی برد، گفت: آمریکا تمام قطعنامه ها در شورای امنیت سازمان ملل علیه اسرائیل غاصب را ‌وتو می کرد؛ این نمونه ای از حمایت های سیاسی در کنار حمایت های نظامی، اطلاعاتی، لجستیکی، عملیات روانی، نظامی و رسانه ای است. آمریکایی ها از هر حمایتی در حداکثر ممکن دریغ نکردند اما فلسطینی ها در میانه این جنایات غمبار و هولناک، موجودیت، هویت و احساس مقاومت خود را حفظ کردند.
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در صبحگاه شنبه ۱۵ مهر گفت: در این عملیات شاهد درخشش استثنایی در صفحه زمین بودید که انگار آیات روح بخش قرآن روی زمین برای فلسطینی ها تفسیر می شود؛ این شکست از آن جهت برای اسرائیل سنگین و مهم است که فلسطین به تنهایی و بدون مشارکت هیچ قدرت دیگری توانست سنگین ترین ضربه هولناک شکست بار را به نظام امنیتی، دستگاه اطلاعاتی و ارتش رژیم وارد کند و آن افسانه ساخته شده شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کند. اهمیت در آن است که فلسطین توانست این پیروزی بزرگ را بدست آورد و اسرائیل این شکست بزرگ را بپذیرد پس هم شکست بسیار سنگین و هم پیروزی فلسطین بسیار درخشان بود.
سلامی اظهار کرد: خود صهیونیستها گفتند در جنگ ۱۹۶۷ با ارتش های بزرگی از دنیای عرب درگیر بودیم اما امروز این شکست را در مقابل فلسطین متحمل شده اند که از دید صهیونیست ها یک جمعیت ضعیف و محاصره شده است؛ صهیونیستها می دانند و ما هم می دانیم که راز و رمز حیات و بقای رژیم صهیونیست بر چهار عنصر اساسی تکیه دارد. اولین آن حمایت خارجی قدرت هایی مثل آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی دیگر از کشورهاست. رژیم صهیونیستی موجودیتی فاقد جغرافیای مستقل است که در نهات جغرافیای سیاسی  آمریکا شناخته می شود. او یک ایالت منفصل اما زهرآگین، جنایتکار، اشغالگر، بی رحم، کودک کش و قاتل و از مجموعه سیاست های آمریکا در جهان اسلامی است.
وی با بیان اینکه اسراییل تجمع سیاست آمریکا در دنیای اسلام است، افزود: این رژیم یک عقبه سیاسی دارد لذا شکستش از این جهت مهم است که با وجود پیوند عمیق رژیم صهیونیستی با آمریکای جنایتکار بازهم در میدان می‌شکند پس راز بقای موجودیت این رژیم در حمایت همه جانبه آمریکا است.
سلامی ادامه داد: عنصر دوم قدرت به ظاهر افسانه ای اطلاعاتی و امنیتی این رژیم است؛ این رژیم در فضای عملیات روانی در سطحی اطلاعاتی آنقدر خود را مهیب و شکست ناپذیر نشان می داد که تصور جهان این بود هر حرکت در اسراییل و حتی فراتر از فلسطین در سایر کشورها زیر دید اطلاعاتی این رژیم قرار دارد البته که واقعا مجهز به مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات و ابزارهای اطلاعاتی است. در نوار غزه بالن‌های مجهز به دید در روز و شب ‌و دستگاه های شنود صوتی و تصویری و سیم خاردارهای مجهز به حساسه های الکترونیکی وجود دارد که عبور از هر نقطه ای را به مرکز اطلاعات و ارتباطات رژیم منتقل می کند.
‌سلامی اضافه کرد: حماس به عنوان مظهر جهاد توانسته در فلسطین بیش از هزار نفر را از سیم های خاردار، فنی های الکترونیکی، زیر دید دوربین ها و سامانه های شنود اطلاعاتی و دوربین های دید در شب و روز و شبکه های گسترده جاسوسی اطلاعاتی عبور دهد و از ۳۰ نقطه بگذرد و هرگز دستگاه اطلاعاتی این رژیم قبل از این عملیات چیزی متوجه نشد.
فرمانده سپاه بیان کرد: حداقل یک سال آماده سازی چنین عملیاتی طول کشیده اما این رژیم حتی نتوانسته یک سرنخ کوچک از این عملیات را کشف کنند به طوری که وقتی رزمندگان فلسطینی رسیدند همه آن ها خواب بودند؛ این چیزی جز نصرت الهی نیست. بر چشمان آن ها پرده ای از نابینایی کشیده شد و جنود الهی را ندیدند لذا شکست این سامانه و نظام اطلاعاتی یک واقعیت آشکار و انکارناپذیر است که آن ها در عظیم ترین جنگ اطلاعاتی عالم شکست خوردند، شکستی که قابل جبران نیست.
وی ادامه داد: علاوه بر حمایت خارجی، ارتش اسراییل نیز یکی از نقاط اتکا و عامل دوام و بقا و موجودیت رژیم بود اما  امروز با این واکنش ضعیف و ناقص و شکست‌بار اعتماد به این ارتش فروپاشیده است پس فکر کنید چه آشفتگی روانی نزد مقامات این رژیم و مردمان در سرزمین های اشغالی اتفاق افتاده است؟آیا این نقص ها قابل جبران است؟ جنگ مردانی قوی دل و مطمئن می خواهد اما صهیونیست ها فاقد این عنصر قدرتمند برای دفاع یا تهاجم هستند و آن ها صاحب مردان جنگ نیستند؛ صهیونیست ها می توانند از دور بمباران کنند اما نمی توانند از نزدیک چشم در چشم مقاومت فلسطینی کنند که الهام یافته از نور قرآن بوده و با قلب های مطمئن و گام های مستحکم و سرهای به خدا عاریت داده شده و دست های بر ماشه هستند.
سلامی ادامه داد:  اعتمادی به ارتش صهیونیستی برای حفظ این رژیم فرودپاشیده نیست بنابراین این سه رکن رژیم برای بقا زیر علامت جدی است؛ قدرت ارعاب، ترساندن و ایجاد یک فضای عملیات روانی چهارمین عنصری است که رژیم را حفظ کرده و با حمایت سیاسی و تبلیغی و روانی غرب تقویت می شود.
فرمانده کل سپاه گفت: این عملیات، رژیم صهیونیستی را از پوسته مهیب مجازی عملیات روانی بیرون آورد و حجم واقعی قدرت رژیم را نشان داد مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی آن چیزی نیست که در اذهان ساخته شده بلکه واقعیتی است که روی زمین وجود دارد؛ هر وقت جنگ مغلوبه می شود قدرت واقعی کشورها و نظام ها و رژیم ها نشان داده می شود.  یک رژیم می تواند تا وقتی وارد جنگ نشده از عملیات روانی برای ارعاب و ترساندن طرف های مقابل خود استفاده کند اما وقتی جنگ شروع شد واقعیت از مجازی تشخیص و حجم واقعی قدرتش نشان داده می شود. پس رژیم اشغالگر قدس این چهار پایه قدرت را از دست داده است.
وی افزود: آمریکایی ها قبل از آن که به میدان برسند داستان رژیم به پایان رسید؛ در این ماجرا قبل از آن که عملیات صورت گیرد آمریکا نتوانست کاری کند. امروز بعد از عمل آن ها در حال احیا و تنفس مصنوعی رژیم هستند و تمام توان و تلاش خود را بسیج کرده تا با ایجاد قتل عام گسترده از فلسطینی ها شکوه پیروزی را تحت تاثیر قرار داده و موازنه روانی شکست خورده را برگرداند که عملا ممکن نیست؛ پرونده شکوه عملیات فلسطین بسته شد و آن شکست هرگز قابل جبران نیست.
وی با بیان اینکه ضعف های رژیم و کم عمق بودن آن قابل جبران نبست، گفت: همواره قوی ترین کمربند دفاعی در مقابل خطرناک ترین مسیرها ایجاد می شود، طبیعتا از دید صهیونیست ها غزه خطرناک ترین میدان چنگ است. وقتی خطوط اول دفاعی ارتش صهیونیست و سیستم اطلاعاتی‌اش در برابر تهاجم غافلگیرکننده فلسطینی ها از هم می پاشد، خط دوم و نقطه توقف کجاست؟ این کار تکرار پذیر است و همه می دانند. این وضعیت نشان داد بین شکست خوردن رژیم در عملیات محدود نظامی و شکست خوردن کامل آن در صورت ادامه، فاصله زیادی نیست و این وضعیت قابل تکرار است.
سلامی تاکید کرد: امروز با آشفتگی سیاستی و حیرت اجتماعی، سرخوردگی، اضطراب درونی و نگرانی از گسترش جنگ در میان سرزمین اشغالی مواجه‌ هستید به گونه ای که رژیم صهیونیستی تعادل ذهنی خود را برای مدیریت این ماجرا از دست داده است؛ امروز آمریکاست که مدیریت حمله به فلسطینی ها را در غزه انجام می دهد و البته کار بسیار خطرناکی است بنابراین هیچ داروی درمان بخش نسخه آمریکایی برای حل آن نیست، همان طور که نسخه آمریکایی نتوانست بحران های قبل از این حادثه را در افغانستان، عراق، لبنان، سوریه و یمن حل کند؛ هر کجا آمریکا پا گذاشت چیزی جز شکست چه در جبهه سیاسی و چه جبهه نظامی و امنیتی برای آمریکا به ارمغان نیاورد.
فرمانده سپاه خطاب به آمریکا گفت: شما در میان امت های جهان اسلام تاریخی سرشار از بغض و کینه و نفرت ساختید؛ عراق را اشغال کرده و شبانه به خانه ها حمله کردید، در زندان ابوغریب جوانان عراقی را شکنجه  دادید و صدها هزار عراقی را به خاک و خون کشیدید. سرانجام مجبور شدید عراق را ترک‌ کنید و اکنون هم در نقاط محدودی از آن قرار دارید؛ مداخله شما برای مردم عراق چه ارمغانی جز کشت و کشتار و برای شما چه دستاوردی جز از بین رفتن حیثیت سیاسی و بی اعتبار شدن قدرت نظامی داشت؟
وی یادآور شد: حضور آمریکا در افغانستان پس از ۲۰ سال دستاوردی جز عقب نشینی و فرار داشت؟ به اندازه یک ارتش بزرگ در افغانستان سلاح به جای گذاشتید اما سلاح نمی تواند شما را از بحران سیاسی نجات دهد. آمریکا باید سیاستش را تغییر داده و واقعیت ظهور دولت ها و ملت های مستقل را در جهان اسلام بشناسد چون به غیر از این آمریکا نمی تواند راه نجاتی برای عبور از باتلاق های سیاسی و امنیتی پیدا کند.
سلامی گفت: مگر توانستید با انتشار پدیده تکفیر سیاست خود را در جهان اسلام پیش ببرید؟ آیا ارمغانی جز آواره کردن ملت سوریه و انهدام شهرهایی به دنبال داشت، حالا می خواهید در غزه چه نشان دهید؟ طبیعتا وقتی اذن می دهید که مردم غزه را قتل عام کنند، مسلمانان از شما نفرت و بغض پیدا می کنند و دیگر نمی توانید در جهان اسلام حضوری امن داشته باشید چون مردم تحمل نمی کنند؛ نسخه شما برای حمایت از رژیم صهیونیستی پاسخگو نیست و هیمنه شما ریخته شده است پس این مقدار باقی مانده را خرج رژیم  صهیونیستی نکنید. مطمئنا در محاسبات امنیت ملی شما و رژیم تفاوتی وجود دارد شما با طناب رژیم صهیونیستی در حال رفتن به چاه هستید.
وی با بیان اینکه تصویر آمریکا در جهان اسلامی روز به روز تیره تر می شود، افزود: این تیره شدن تصویر به تنگ شدن فضای تنفس سیاسی شما منجر می شود؛ ملت های مسلمان اجازه نمی دهند شما بر سرنوشتشان حاکم باشید. غزه سرانجام پیروز می شود، مقاومت هرگز نمی شکند، همه مسلمانان حامی مقاومت هستند و ما با همه وجود از مقاومت حمایت می کنیم؛ این ها برادران و خواهران ما هستند و نمی گذاریم سرزمین مسلمانان محل تمرکز آتش های دشمنان شود که کار درستی نیست. نباید این اتفاق آمریکا را به قعر چاه بیندازد و اشتباه پشت اشتباه است و آن ها باید هزینه های سنگین اشتباهات خود را بپردازند.
فرمانده سپاه در پایان گفت: ملت بزرگ ایران سربلند و ایستا و مقاوم و سرافراز مسیر خود را برای فتح قله های بزرگ طی می کند؛ فلسطین می جنگند و آموخته است که چگونه باید پیروز شود. سلاح هایش را خودش می سازد و تهیه می کند و در محاصره کامل است اما با این محاصره باز هم قد می کشد و پیروز می شود. شکست از آنان مومنان نیست و پیروزی از آن مومنان است.
انتهای پیام/
 با همه وجود از مقاومت حمایت می‌کنیم  خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار