معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:

احزاب سیاسی به عنوان حلقه رابط بین مردم و حاکمیت سیاسی عمل می‌کنند

1402/07/20 - 13:46 - کد خبر: 101121 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: احزاب سیاسی یکی از مؤثرترین نهادهای تأثیرگذار بر روندهای تصمیم‌گیری و اجرایی کشور و به‌ عنوان حلقه رابط بین مردم و حاکمیت سیاسی عمل می‌کنند.

به گزارش نصر، تراب محمدی در نشست خانه احزاب استان اظهار کرد: از دیدگاه و نقطه‌نظرهای مختلف جریانات سیاسی مجوزدار در تصمیم‌گیری برای پیشرفت و اعتلای استان استقبال می‌کنیم. 
وی با اشاره به این که احزاب سیاسی ارتباط تنگاتنگی با کلیه وجوه سیاست و علی‌الخصوص انتخابات دارد افزود: احزاب سیاسی با سازمان‌دادن به اندیشه‌ها و گرایش‌های سیاسی موجود در جامعه در عین حالی که عامل تقسیم‌کردن و متشکل ساختن مردم به شاخه‌ها و بخش‌های گوناگون‌اند، عامل نزدیک‌کردن و تلفیق نمودن خرده گرایش‌های فردی و اجتماعی در قالب دکترین‌ها، ایدئولوژی‌ها و یا نظام‌های اندیشه‌ای کم‌ و بیش منسجم هستند.
وی همچنین با اشاره به استقبال گسترده از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از افزایش نقش‌آفرینی احزاب در قانون جدید انتخابات نیز خبر داده و اظهار امیدواری کرد و گفت: در اسفندماه سال جاری شاهد انتخاباتی سالم و شکوهمند خواهیم بود.
محمدی نیز در خاتمه این جلسه ضمن تبریک پیروزی‌های به‌دست‌آمده در محور مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی در حملات اخیر حماس، بر حضور مؤثر و مطلوب احزاب در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی استان به‌ویژه انتخابات پیش رو تأکید کرد و افزود: در چند دهه گذشته در هیچ‌کدام از انتخابات تقلب رخ نداده و تأکید ما بر حاکمیت قانون و برگزاری انتخابات بدون کوچک‌ترین نقص می‌باشد. مردم نیز چنانچه احساس کنند از آرای‌شان صیانت می‌شود حتماً پای صندوق‌های رأی خواهند آمد.
در این جلسه در خصوص مسائل مبتلا به استان و انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و بررسی راهکارهای افزایش میزان مشارکت در انتخابات بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/
احزاب سیاسی به عنوان حلقه رابط بین مردم و حاکمیت سیاسی عمل می‌کنند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار