خبر/

بخشودگی سود، کارمزد و جریمه تسهیلات کشاورزان خسارت دیده

1402/07/20 - 13:38 - کد خبر: 101119 نسخه چاپی

نصر: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از امهال تسهیلات بهره‌برداران خسارت دیده‌ای که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ از کلیه بانک‌های عامل در کلیه زیر بخش‌های کشاورزی تسهیلات سررسید گذشته داشته باشند، خبر داد.

به گزارش نصر، نادر نقیلی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: از این محل، اعتباری برای امهال تسهیلات بهره‌برداران خسارت دیده‌ای تخصیص‌یافته است که از سال ۱۳۹۴ لغایت ۱۴۰۲ از کلیه بانک‌های عامل در کلیه زیر بخش‌های کشاورزی تسهیلات دریافت کرده‌اند اما به علت خسارت عوامل قهری موفق به انجام تعهدات بانکی خود نشده‌اند.
وی اضافه کرد: در این راستا سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات سررسید شده در بازه زمانی مذکور، مورد بخشودگی قرار گرفته و اصل تسهیلات به مدت سه سال امهال می‌شود.
نقیلی در خصوص نحوه بهره‌مندی از امکان قانونی توسط کشاورزان گفت: بهره‌بردار خسارت دیده، باید درخواست خود را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارائه کند و این درخواست، بررسی‌ شده و افراد غیر بهره‌بردار بخش کشاورزی با استعلام از سامانه پهنه‌بندی حذف خواهند شد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: سپس مشمولین ذی‌نفع براساس سقف اصل تسهیلات دریافتی، وفق ماده سه دستورالعمل اجرایی، اولویت‌بندی خواهند شد و فهرست اولویت‌بندی شده به بانک عامل شهرستان ارسال خواهد شد؛ بانک عامل، فهرست افرادی را که قبلاً از سایر منابع قانونی مربوط به امهال تسهیلات از جمله بند (خ)، بند (ز) و ... استفاده کرده‌اند را حذف می‌کند و در نهایت، فهرست افراد مشمولی که به تائید مشترک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و بانک عامل می‌رسد، توسط بانک کشاورزی تکمیل و به مدیریت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.
نقیلی اضافه کرد: لیست افرادی که در کارگروه شهرستانی، مشمول، تشخیص داده شوند به سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام می‌شود و این سازمان نیز افراد مشمول را به وزارت جهاد کشاورزی معرفی خواهد کرد تا از طریق اعتبار تخصیص یافته به بانک‌های عامل، امهال تسهیلات انجام شود.
انتهای پیام/
بخشودگی سود، کارمزد و جریمه تسهیلات کشاورزان خسارت دیده نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار