وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

رکود ۱۰ ساله اقتصادی کشور شکست

1402/07/20 - 13:30 - کد خبر: 101117 نسخه چاپی

نصر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رکود ۱۰ ساله‌ای که در کشور حاکم شده بود، گفت: این رکود شکسته و اکنون به رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی رسیده ایم.

به گزارش نصر، صولت مرتضوی، پیش از ظهر پنجشنبه در ادامه سفر خود به شهرستان بافق در آئین افتتاح طرح‌های سنگ آهن مرکزی ایران اظهار داشت: بعد از یک رکود حدود ۱۰ ساله و رشد اقتصادی صفر تا نیم درصد، به رشد ۶ درصدی در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ رسیدیم و رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ به روایت بانک مرکزی بالغ بر ۶.۲ درصد بوده است.
وی بیان کرد: در بخش کشاورزی و مسکن با رکود بسیار بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها مواجه بودیم و رشد این بخش به ۱۶.۵ درصد رسیده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد صادرات محصولات غیرنفتی نیز عنوان کرد: در این حوزه با افزایش جدی مواجه بوده ایم که این از الطاف الهی است.
مرتضوی با اشاره به طرح‌های متعددی که دولت به دنبال سفرهای خود در مناطق مختلف کشور اجرا کرده است، اظهار داشت: طرح انتقال آب هم یکی از طرح‌های مهمی است که به دنبال این سفرها در استان یزد ایجاد شده است.
وی به تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه های مختلف از جمله برق و انرژی پرداخت و گفت: شرکت‌های بزرگی همچون سنگ آهن بافق در حوزه انرژی خورشیدی سرمایه گذاری کرده اند و علاوه بر آن یک نیروگاه سیکل ترکیبی ۷۵ مگاواتی که ۲۵ مگاوات آن امروز افتتاح شد، در برنامه تولید انرژی این شرکت است.
مرتضوی همچنین بیان کرد: در حوزه اکتشاف معادن و آنومالی‌ها نیز کارهای بزرگی انجام شده و در این راستا طرح واگذاری معادن به سنگ آهن بافق را پیگیری خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه جمعیت بزرگی از شهرستان بافق، بیمه شده تامین اجتماعی از کارگران و مهندسان معادن هستند، افزود: راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی در بافق را در هیئت دولت مطرح می کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: دولت سیزدهم با طرح و برنامه وارد کار شده و علاوه بر اینکه برنامه های مانده دولت های قبلی را تکمیل می کند، طرح های تحولی دیگری را نیز دنبال می کند.
وی یادآور شد: دولت در سیاست خارجی، سیاست دولت استکبارستیزی است اما این نافی ارتباط با سایر ملت ها نیست همچنانکه ارتباط وسیعی با ملل مختلف برقرار شده که نمونه آن عربستان بود.
انتهای پیام/
رکود ۱۰ ساله اقتصادی کشور شکست خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار