رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

دولت بودجه‌ لازم برای جبران خسارات بارش سیل‎‌آسا در آذربایجان شرقی را تامین کند

1398/02/09 - 12:12 - کد خبر: 1011 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با تاکید بر این که دولت بودجه‌ لازم برای جبران خسارات بارش سیل‎‌ را تامین کند، گفت: با وجود این که بارندگی‌های اخیر در استان به اندازه سایر استان‌های کشور خسارت‌زا نبوده، اما باعث تخریب برخی پل‌ها، خانه‌ها و اماکن دولتی، تلف شدن تعدادی از حیوانات شده است که خسارات وارد شده باید توسط فرمانداران به مسئولان منعکس و جبران شود.

به گزارش نصر، محمد وحدتی هلان ،با بیان این مطلب با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران با حضور تعدادی از نمایندگان استان، اظهار کرد: اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی بارندگی‌ها در استان در این جلسه سه ساعته بازگو شده و نقاط قوت و ضعف آن مورد بررسی قرار گرفت. 
  
وی تدابیر اندیشیده شده توسط دستگاه‎های مختلف در استان برای جلوگیری از خسارات احتمالی بارندگی‌ها را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تداوم بارندگی‌ها راهکارهای لازم نیز علاوه بر ارزیابی عملکردها به منظور پیشگیری از خسارات احتمالی به هنگام وقوع حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله ارائه شد. 
  
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با ابراز رضایت از عملکرد فرمانداری‎‌ها و بخشدار‌ی‌ها افزود: وضعیت در شهرستان‎ها و دورترین نقاط استان نیز به طور لحظه‌ای بررسی و به مدیریت بحران و استانداری مخابره می‎شد و در مجموع اقدامات به عمل آمده در این راستا رضایت بخش بود. 

وی بیان کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان ما باید تدابیر لازم برای بازگشایی مسیل‎ها و بازسازی ساختمان‌ها انجام شده و با افرادی که در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند، برخورد شود و در کنار آن تدابیر لازم برای نقل و انتقال حاشیه‌نشینان تبریز و ساکنان بستر رودخانه‌ها که بر اثر سال‌ها خشکسالی و نبود بارندگی در حاشیه رودخانه‌ها ساکن شده‌اند، اندیشیده شود. 
  
وی در ادامه با قدردانی از مشارکت‌های مردمی و اقدامات دستگاه‌های مختلف و سپاه در کمک به هم‌وطنان مصیبت دیده در سیل، خاطرنشان کرد: مردم با وجود معیشت سخت و مشکلات اقتصادی مثل همیشه در کمک به سیل‎زدگان، سنگ تمام گذاشتند. 

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی به عنوان استان معین برای کمک به سیل‌زدگان استان ایلام تعیین شده است و امیدواریم مشکلات هم‌وطنانمان با در دست هم دادن مردم و مسئولان حل شود.

انتهای پیام/

دولت بودجه‌ لازم برای جبران خسارات بارش سیل‎‌آسا در آذربایجان شرقی را تامین کند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار