فرمانده سپاه ویژه تبریز:

یک درصد از فعالیت بسیج در بخش امنیتی و سیاسی است

1402/07/20 - 10:39 - کد خبر: 101097 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه ویژه شهرستان تبریز با تاکید بر فعالیت های بسیار وسیع و تاثیرگذار بسیج در عرصه ها و حوزه های مختلف، گفت: تنها یک درصد فعالیت های بسیج مربوط به حوزه های امنیتی و سیاسی است و این نهاد انقلابی در دیگر بخش های مورد نیاز آحاد مردم فعال بوده است.

به گزارش نصر، سرهنگ عبدالله شادی عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، از جامعه خبری و رسانه های کشور، استان و شهرستانی درخواست کرد تا نسبت به انعکاس و ارایه عملکردهای بسیج بیش از پیش تلاش کرده و بسیجیان را در این رابطه یاری و کمک کنند، چون با توجه به امکانات و داشته های کنونی اقدامات بسیار مهم و اثربخش در حوزه های عمرانی، بهداشتی، محرومیت زدایی و گام های مثبت در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برداشته است که بسیاری از این فعالیت های در هیچ رسانه ای بازتاب ندارد.
وی جالی خالی بسیج در حوزه رسانه ای را تامل برانگیز و تاثرآور خواند و یادآور شد: بسیج طی سال های پس از انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس منشاء بسیاری از فعالیت های در بخش های گوناگون و مورد نیاز آحاد مردم و نیز کمک حال دستگاه های اجرایی در دولت های مختلف بوده است که به واقع می توان اذعان کرد، این نیروی الهی و مردمی اثرگذارترین و غیرممکن ترین کارها به انجام رسانده است.
شادی با بیان اینکه معنویت، مهربانی و فعالیت های جهادی در بسیج موج می زند، اظهار کرد: بسیجیان به تعامل و کمک رسانه های به شدت نیاز دارند تا نیت های خالصانه و تفکرات سراسر معنویت و بدون کوچکترین چشمداشت آنها بازتاب مطبوعاتی و رسانه ای داشته باشد.
وی نقش نیروهای مسجدی و بسیجی و سپاه ویژه تبریز در شکل گیری انقلاب اسلامی، مقابله با توطئه های اویل انقلاب و گروهک های ضد انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس، رسیدگی به مشکلات خانواده های محروم و در سال های اخیر حضور در جبهه مقاومت و مبارزه با ویروس کرونا را بسیار مهم و تعیین کننده برشمرد و ادامه داد: متاسفانه در بین جامعه چنین تلقی می شود که بخش اصلی فعالیت های بسیج مربوط به حوزه های امنیتی و سیاسی است، در حالی که تنها شاید یک درصد فعالیت های به این حوزه تعلق دارد.
شادی وجود تعداد ۵۲۰ پایگاه بسیج در شهرستان تبریز را ظرفیت بسیار وسیع برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و محرومیت زدایی دانست و گفت: طی سه سال اخیر از تمام این پایگاه ها در قالب تیم های ۶ نفره بازدید و مسایل و مشکلات آنها مورد بررسی و رصد قرار گرفته است که در این پایش معنایی بسیاری از مسایل احصا و برای رفع آنها برنامه ریزی شده است.
به گفته وی شناسایی مبنای فکری اعضای بسیج نیز در جریان پایش معنایی پایگاه های مقاومت بسیج ارزیابی و مشکلات ساختاری آنها به دقت رصد شد که با جمع بندی آنها چشم انداز ۱۰ ساله پایگاه های بسیج در تراز انقلاب اسلامی تدوین شد تا نظام مسایل و عب ماندگی های کنونی به سرعت و با دقت کامل رفع شود.
فرمانده سپاه ویژه تبریز با بیان اینکه در حال حاضر تمام فعالیت های بسیج این شهرستان در قالب پایگاه های مقاومت طبق برنامه مدون پیش می رود، افزود: شعار اصلی ما در این مجموعه خدمت بی منت به آحاد مردم و تعامل حداکثری و کامل با تمام نهادها، ارگان ها، دستگاه های دولتی و غیر دولتی و البته مهمتر از همه خیرین و نیکوکاران است که تاکنون مساعدت های آنها حلال بسیاری از مشکلات بسیجیان بوده است.
شادی اعزام ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر از بسیجیان به مشهد مقدس، تربیت و به کارگیری ۲۴ هزار نفر در بدنه مدیریتی بسیج، سند دار شدن برنامه های مختلف ۷۰ درصد پایگاه های مقاومت، برگزاری ۳۰ یادواره شهدای خانگی در محلات مختلف، راه اندازی جهادگران پیشکسوت زمان جنگ و سازماندهی فعالیت های انها به استعداد ۳۷ هزار نفر، اجرای برنامه های علمی، هنری، ورزشی، فرهنگی و بصیرتی را از جمله فعالیت های یک سال اخیر سپاه ویژه تبریز اعلام کرد.
وی برنامه بزرگ کوهپیمایی و ارتفاع به قله سهند را از برنامه های مهم فرهنگی و ورزشی سپاه تبریز در دو بخش بانوان و آقایان به استعداد سه هزار نفر بیان کرد که برنامه صعود ۱۵۰۰ نفر زا بانوان فردا و صعود آقایان نیز روز جمعه برابر با ۲۱ ماه جاری به انجام می رسد.
شادی شعار کوهپیمایی و صعود به قله سهند بسیجیان تبریز را " طوفان الاقصی" اعلام و اضافه کرد: در این برنامه کوهنوردان با زیر پا گذاشتن پرچم جعلی رژیم صهیونیستی ، با در دست داشتن پرچم بزرگ فلسطین صعود خود را آغاز می کنند.
وی امضای طومار کوهنوردان بسیجی مبنی بر اعزام به فلسطین و کمک به رزمندگان حماس را از دیگر برنامه های جنبی صعود به سهند بیان کرد.
یک درصد از فعالیت بسیج در بخش امنیتی و سیاسی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار