مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت اقتصاد و دارایی:

ادعای ثبت ۱۸۶ تذکر در یک هفته برای وزیر اقتصاد درست نیست

1402/07/19 - 18:43 - کد خبر: 101080 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت اقتصاد گفت: ادعای ثبت ۱۸۶ تذکر در یک هفته برای وزیر اقتصاد در مجلس درست نیست؛ وزیر اقتصاد در اجلاسیه چهارم مجموعا ۴۷ تذکر از مجلس گرفته است.

به گزارش نصر، مسعود اخوان درباره انتشار مطالبی در فضای مجازی با عنوان «وزیر اقتصاد با ۱۸۶ تذکر در صدر لیست وزرایی که از مجلس تذکر گرفته‌اند» توضیح داد: این ادعا درست نیست و ناشی از بی اطلاعی از فرآیند تذکرات نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی است.
وی گفت: مجموع تذکرات کتبی وزیر اقتصاد در اجلاسیه چهارم از تاریخ سه خرداد امسال تاکنون ۴۷ فقره تذکر بوده است.
اخوان گفت: یکی از نکاتی که مورد بی توجهی قرار گرفته این است که وقتی نماینده‌ای تذکری را در سامانه مربوطه در مجلس ثبت می‌کند ممکن است سایر نمایندگان نیز آن را امضا و موافقت خود را با آن اعلام کنند و به طور معمول هم امضای این تذکرات کم نیست و عدد ۱۸۶ مربوط به یک تذکر است.
به گفته وی کل تذکراتی که مجلس یازدهم به وزیر اقتصاد در این دولت داده ۳۲۳ مورد است.
مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت اقتصاد تصریح کرد: فارغ از اینکه تذکر حق نمایندگان و از وظایف نظارتی مجلس است. اما رکوردداری وزیر اقتصاد در دریافت تذکر اساسا کذب است و البته وزارت اقتصاد در تعامل با نمایندگان حتی نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی پیشتاز بوده است.
اخوان همچنین گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی با حساسیت بسیار زیاد بلافاصله پس از دریافت تذکرات به صورت روزانه، موضوعات را از واحدها و سازمان‌های تابعه قاطعانه پیگیری و پاسخ تذکرات و نتیجه اقدامات را به اطلاع نمایندگان محترم می‌رساند.
انتهای پیام/
ادعای ثبت ۱۸۶ تذکر در یک هفته برای وزیر اقتصاد درست نیست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار