نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد:

آیت الله العظمی سید محمد هادی میلانی از برجسته ترین عالمان جهان اسلام بود

1402/07/19 - 17:02 - کد خبر: 101071 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آیت الله سید محمد هادی میلانی از مراجعی بود که در یکی از مقاطع پرحادثه تاریخ ایران و حتی در تاریخ تشیع آن هم در مشهد مقدس زندگی کرد و پناهگاه و مرجع همگان به شمار می‌رفت.

به گزارش نصر، آیین نکوداشت حضرت آیت الله سید محمد هادی میلانی صبح امروز با حضور فعالان فرهنگی، محققان دینی و برخی مسئولین در شهر اسکو برگزار شد. 
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در این مراسم با اشاره به ویژگی های آیت الله میلانی، گفت: بزرگداشت دانشمندان دین و دانش و صاحبان علم و ارج نهادن بر فضیلت و بزرگی و ادب، رسمی دیرینه است که در فرهنگ ایران اسلامی دارای سابقه طولانی است.
وی اضافه کرد: سوگند خداوند به قلم و اشارات گوناگون به تعلیم و تعلم و روایات مکرر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و پیشوایان بزرگ در این خصوص آمده است. 
آل هاشم افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید: قل هل یستوی الذین یعلمون لا یعلمون؛ بگو آنان که می‌دانند با آنان‌ که نمی‌دانند برابرند؟ تفاوت عالمان با غیر عالمان را به همه یادآوری و مقام رفیع آنان را به همه نشان می دهند.
وی افزود: منزلت عالمان دینی به قدری است که امام صادق از پیامبر نقل می‌کنند: فَضلُ العالِمِ عَلَى العابِدِ كفَضلِ القَمَرِ عَلى سائرِ النُّجومِ لَيلَةَ البَدرِ.  برتری عالم بر عابد همچون برتری ماه بر دیگر ستارگان در شب چهاردهم است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: این مدال افتخار بر سینه عالمان امت محمدی و ریشه در شناخت آنان از اسلام و تبیین آن از شریعت اسلامی دارد و به عبارتی دیگر بیان بایدها و نباید های اسلام که به بعد فقاهتی آنان باز می‌گردد در کنار زهد و پارسایی آنان و رعایت حلال و حرام می باشد.
آل هاشم تاکید کرد: حضرت آیت الله العظمی سید محمد هادی میلانی از آن دسته از عالمان و فقیهان روزگار بود، از مراجعی بودند که در یکی از مقاطع پرحادثه تاریخ ایران و حتی در تاریخ تشیع آن هم در مشهد مقدس زندگی کرد و پناهگاه و مرجع همگان به شمار می‌رفت. 
وی ادامه داد: شخصيتی که به فرموده مقام معظم رهبری از برکات الهی برای حوزه علمیه مشهد وجود آیت الله العظمی میلانی است. 
آل هاشم گفت: ایشان از بدو حرکت انقلابی رهبر عظیم الشان انقلاب با حمایت از معظم له که در مقابل اقدامات پهلوی ایستادگی نموده و اعلامیه لایحه ایالتی و ولایتی را صادر نمودند. 
نماینده ولی فقیه در استان در آیین نکوداشت این عالم ربانی گفت: حمایت از قیام و شخصیت و موقعیت امام روح الله و صدها مورد دیگر از مبارزات این چهره نستوه و مبارز است. 
وی افزود: به راستی شناساندن این فقیه بزرگوار به تشنگان فضیلت و خواستاران اسوه و الگوی وارستگی دشوار است. 
آل هاشم گفت: انتظار می رود مجامع فرهنگی و دست اندرکاران عزیز فرهنگی و تبیین یاد نامه ها یاد این فقیه را گرامی بدارند. 
وی خطاب به مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در این راستا نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بسیار مهم است، امیدواریم در تبریز و در سطح بالاتر این همایش برگزار شود. 
آل هاشم در پایان گفت: به مردم غیرتمند و با فرهنگ اسکو و میلان درود می فرستم که با حضور و شرکت در این برنامه دست اندرکاران این برنامه را یاری کردند.
انتهای پیام/
آیت الله العظمی سید محمد هادی میلانی از برجسته ترین عالمان جهان اسلام بود محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار