مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی: 

زیست‌بوم فرهنگی و تمدنی ما سرشار از مولفه‌های زیباشناختی در حوزه مد و لباس است

1402/07/19 - 16:11 - کد خبر: 101066 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی اظهار کرد: اگر از هیاهوی رسانه‌ها و این تلاطمی که پروپاگاندای رسانه‌ای در جهان راه انداخته رها شویم، خواهیم دید که زیست بوم فرهنگی و تمدنی ما سرشار از مولفه‌های زیباشناختی در حوزه مد و لباس است.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی در نخستین جشنواره ملی و نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی که در محل تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: خوشحال هستیم که بانوان فرهیخته ایران اسلامی امروز در همه جایگاه‌های فردی و اجتماعی که در زندگی خود دارند هم‌چون یک مادر، همسر، کارآفرین، استاد، ورزشکار، هنرمند، خبرنگار و ... با سربلندی و عفت تمام در حال نقش آفرینی هستند.
وی افزود: نمود عینی این نقش آفرینی در اعلام نتایج کنکور سال‌جاری و قبولی بیش از ۶۰ درصدی بانوان قابل مشاهده است و در کشورهایی که ادعای توجه به منزلت زن را دارند، این آمار را نمی‌توان دید.
وی تشریح کرد: اگر یک بانویی بر خلاف نگاه غرب به زن به عنوان یک وسیله، به نقش واقعی خود که همان مادر بودن و پرورش صحیح فرزندان است در جامعه برسد، آن جامعه رو به رشد خواهد بود.
بلاغی عنوان کرد: اگرچه صنعت طراحی مد و لباس در کشور ما صنعت نوپایی است اما الهام‌هایی که طراحان این حوزه از فرهنگ و تمدن باستانی ما گرفته‌اند، بسیار زیبا بوده و امروز نمایشگاه مد و لباس تبریز فرصتی را فراهم آورده تا همت فعالان آن عرصه به همراه همه کسانی که نیک می‌اندیشند و با اقتضائات زمان در حوزه مد و لباس فعالیت می‌کنند، نمایان‌تر شود.
وی با تشکر از اتحادیه پوشاک استان که با فکری نو در دوره جدید فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با تمهیدی که در شورای برنامه‌ریزی استان به همت پشتکار و اتحادیه انجام شده یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی پوشاک کشور در تبریز در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد که این فرصت خوبی برای فعالیت تولیدکنندگان مبتنی بر زیست بوم است. 
انتهای پیام/
زیست‌بوم فرهنگی و تمدنی ما سرشار از مولفه‌های زیباشناختی در حوزه مد و لباس است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار