خبر/

حل مشکل تعدد شماره‌های امدادی در تبریز کلید خورد

1402/07/19 - 16:00 - کد خبر: 101065 نسخه چاپی

نصر: با حضور سازمان‌ها و ارگان‌های امدادی از اورژانس، پلیس، آتش نشانی، مرکز تحقیقات پیشگیری از حوادث ترافیکی، دادگستری و راهداری در مرکز اورژانس، استارت سیستم دیسپچ بین سازمانی مرتبط در حوادث ترافیکی شهرستان تبریز و حل مشکلات تعدد شماره‌های امدادی در تبریز کلید خورد. 

به گزارش نصر، در این گردهمایی نظرات فنی و کارشناسی اعضا ارائه شده و مرکز اورژانس استان به عنوان دبیرخانه این سیستم مشخص شد. طرح آزمایشی این سیستم نیز به صورت منطقه‌ای در تبریز به زودی شروع می‌شود و پس از رفع موانع، چالش‌های اصلی و تسهیل فرآیند اجرا، قابل توسعه و بهره‌برداری در کل استان در فاز بعدی مشمول طرح خواهد شد.
گفتنی است؛ در اغلب کشورهای دنیا شماره‌های امدادی یکسان بوده و مددجو نیاز به حفظ کردن انواع شماره‌های امدادی ندارد و با یک شماره امدادی می‌تواند از خدمات تمام نیروهای امدادی بهره ببرد.
در این سیستم مرتبط بومی که به صورت مشترک بین نیروهای امدادی است، مددجو با هر کدام از شماره‌های امدادی اعم از اورژانس، پلیس و ... تماس بگیرد، تمامی نیروهای امدادی در جریان امر قرار گرفته و به صحنه تصادف اعزام می‌شوند و زمان طلایی امدادرسانی نیز به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.
حادثه‌ دیدگان به دلیل استرس و اضطراب ناشی از حادثه، با کاهش قدرت تصمیم‌گیری و حافظه روبرو شده و در لحظه مهم حتی ممکن است شماره تماس‌های امدادی را از یاد برده یا جابجا به یاد داشته باشند. 
از سوی دیگر، کودکان که آن‌ها نیز گروهی از مراجعه کنندگان و تماس گیرندگان با سازمان‌های امدادی هستند، کمتر با مشکل حفظ شماره تماس‌ها روبرو می‌شوند و اگر هم در غیاب یک بزرگسال دچار حادثه‌ای شوند، می‌توانند به راحتی امدادخواهی کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی، بحث تجمیع شماره امدادی مشترک در سال‌های اخیر در قم و بوشهر شروع شده ولی به دلیل نواقصات ساختاری مسکوت ماند ولی در طرح دیسپچ مرتبط امدادی، شهروندان با هر شماره امدادی تماس بگیرند از خدمات تمام نیروها با توجه به دسترسی سازمان‌های امدادی به اطلاعات یکدیگر به صورت آنلاین بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/
حل مشکل تعدد شماره‌های امدادی در تبریز کلید خورد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار