در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز تشریح شد:

آخرین وضعیت تملک کنسولگری آلمان در تبریز

1402/07/19 - 10:53 - کد خبر: 101040 نسخه چاپی

نصر: آخرین وضعیت تملک خانه موسوم به کنسولگری آلمان واقع در محله اهراب توسط شهرداری در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز تشریح شده و مورد بحث و بررسی جزئی اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

به گزارش نصر، فریدون بابایی اقدم، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این جلسه مطرح کرد: اقدامات شهرداری در راستای مسیرگشایی فلسطین جنوبی یکی از مباحث ارزشمندی بوده که در این خصوص از شهرداری تقدیر و تشکر می کنیم ولی همانطور که مستحضرید در این محدوده بلاتکلیفی کنسولگری آلمان به یک معضل جدی تبدیل و پاتوقی برای معتادان شده است که اهالی از این موضوع ناراضی هستند.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنانش مطرح کرد: لازم است نسبت به تملک و تعیین تکلیف این ملک اقداماتی اتخاذ شود تا موجب نارضایتی شهروندان نشود، همچنین تدابیری برای رفع نگرانی ها در این خصوص اندیشیده شود تا سریعا نسبت به آن اقدام گردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: همانطور که مستحضرید طرح تفصیلی در دست تهیه و تدوین بوده که می توان بحث این خانه تاریخی را در طرح تفصیلی لحاظ کرد، همچنین می توان موضوع تملک را در ماده ۵ نیز مطرح کرده و در آنجا تعیین تکلیف کنیم.
بابایی اقدم در ادامه سخنان خود تاکید کرد: لازم است در راستای ترمیم دیواره های شکسته این خانه تاریخی که وضعیت مناسبی ندارد، ملاحظاتی در نظر گرفته شده و اقداماتی اتخاذ گردد تا نارضایتی شهروندان را رفع شود، مجموعه میراث فرهنگی نیز در این راستا همکاری های لازم را با شهرداری انجام دهد.
روح الله دهقان نژاد، دبیر کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: قوانین میراث فرهنگی در راستای خانه های تاریخی و بافت فرهنگی و تاریخی نامنطبق با قاعده کلی حقوق اسلامی لاضرر و ضرار بی الاسلاماست، به عنوان مثال بازاریان تبریز در فصل زمستان با مشکلی به نام نبود سیستم گرمایشی مواجه اند که در این خصوص هیچ اقدامی صورت نمی گیرد، لازم است در خصوص مباحث املاک تاریخی و مشکلات شان، مجموعه های ذیربط اقدامات و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
انتهای پیام/
آخرین وضعیت تملک کنسولگری آلمان در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار