رییس سازمان بهزیستی:

تحریم‌های دارویی برای کودکان تهدید و بازماندگی در پی دارد

1402/07/18 - 19:07 - کد خبر: 101019 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اعمال تحریم توسط دولت‌های استعمارگر برای منع دسترسی به دارو برای بیماران خاص مانند «ای بی» (EB) و «اس.ام.ای»(SMA) به ویژه در میان کودکان تهدید و بازماندگی در پی دارد.

به گزارش نصر، علی محمد قادری روز سه شنبه در نشست با رابین ناندی نماینده یونیسف در ایران، با بیان اینکه طرحی با موضوع صندوق نوآوری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و موضوعاتی که صرفا با پول مرتفع نمی شود وجود دارد، گفت: تحریم در ابعاد مختلف را از کشورهای استعماگر وجود داشته ولی به طور مثال کودک ایرانی در یکی از کشورهای اروپایی به دور از خانواده و با تحریم دیدار با مادر را شاهد هستیم که از یونیسف انتظار داریم در چارچوب مددکاری بدون مرز از ظرفیت خود برای رفع این موضوع استفاده کند.
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان این که می توان تفاهم های جدیدی بین دو طرف ایجاد شود، افزود: بهبود سطح همکاری و توسعه توانمندساز، پیشگیری و اوقات فراغت و مددکاری بیش از گذشته مد نطر این صندوق قرار بگیرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور آینده همکاری دو طرف را امید آفرین و جریان ساز عنوان کرد و افزود: برخی رفتارها خود انتشار شونده است و باعث خدمات موثرتر و افزایش بهره مندی جامعه هدف می شود.
وی هدف از این نشست را هم افزایی راهبردی برای خدمت رسانی موثر به کودکان و نوجوانان دانست و با بیان اینکه اساس خدمات سازمان بهزیستی داوطلب محور است، گفت: یونیسف به عنوان یک داوطلب بدون مرز به ارائه خدمات موثر، حمایت آفرین و اثربخش سازمان بهزیستی به جامعه هدف کمک می‌کند.
قادری با اشاره به مذاکرات پیشین با این صندوق و طرح مددکاری بدون مرز گفت: سازمان بهزیستی در موضوعات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت‌ها، توانمندسازی و فعالیت‌های اجتماع محور و مبتنی بر مشارکت خانواده و با هدف امید آفرینی به ویژه در میان والدین افراد دارای معلولیت و افراد آسیب دیده حمایت می‌کند
رابین ناندی، نماینده یونیسف در ایران نیز در این نشست گفت: در راستای حمایت‌ها و انتقال تجربیات بین کشوری، تدوین راهنماها و پروتکلهای لازم و کارگاه های آموزشی در حوزه ‌ای سلامت اجتماعی و توانبخشی همفکر هستیم.
وی با اشاره به تاریخچه روابط همکاری میان یونیسف و سازمان بهزیستی گفت: به دنبال ارائه پیشنهادات برای بهبود و گسترش روابط میان دو طرف هستیم.
ناندی از آمادگی صندوق یونیسف برای برنامه کاری در حوزه کودکان کار و خیابان و پیش و پس از بحران‌ها گفت و افزود: حمایت‌های ایران در زمینه اتباع قابل تقدیر است و از خدمات جمهوری اسلامی ایران به اتباع و کودکان غیرایرانی تشکر می کنیم.
نماینده یونیسف در ایران ادامه داد: در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، ایران کمکهای مالی کمتری را در حوزه اتباع دریافت کرده که ما سعی داریم منابع بیشتری را برای کشور ایران تامین کنیم.
انتهای پیام/
تحریم‌های دارویی برای کودکان تهدید و بازماندگی در پی دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار