وزیر کشور:

عده‌ای می‌خواهند مردم را از حضور در انتخابات مایوس کنند

1402/07/18 - 16:03 - کد خبر: 101004 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور گفت: در برخی از اظهارات که شروع شده و کم و بیش هم خبر داریم برخی از معاندین یا رسانه های خارجی در برنامه‌هایشان سعی دارند مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند.

به گزارش نصر، احمد وحیدی امروز سه شنبه (۱۸ مهر) پس از حضور در مرکز ارتباط مردمی ریاست  جمهوری  و پاسخ بی واسطه به سوالات مردم در  جمع خبرنگاران گفت:  مهمترین واقعه امسال انتخابات است؛ انتخابات نقطه حساسی است برای تعیین سرنوشت و دخالت مردم در اداره کشور است جمهوری اسلامی بالغ بر ۴۰ انتخابات با حضور مردم داشته و مردم باوری در کشور ما جریان داشته است.
وی افزود: اولین مسئولیت علاقه مندان به آینده کشور مراقبت از این است که عده‌ای با حرف های ناصحیح، مردم را از حضور در انتخابات مایوس نکنند. متاسفانه در برخی از اظهارات که شروع شده است و کم و بیش هم خبر داریم عده ای این برنامه را در دستور کار قرار دادند معاندین و رسانه های خارجی نیز چنین هدفی در سر می پرورانند.
وزیر کشور تصریح کرد: بحث اول مشارکت گسترده مردم در انتخابات است که موجب اقتدار و تامین منافع ملی کشور است و موجب عقب راندن دشمنان نظام می شود. اقدامات اجرایی طبق قانون در حال انجام است شورای اجرایی مرکزی شکل گرفته است و برای ۲۷ مهر که ثبت نام نهایی انجام می شود آماده می شویم. در میان ثبت نام کنندگان از همه طیف های سیاسی حضور دارند  تعداد زیادی از نمایندگان مجلس پیشین، وزرا و نحله های فکری مختلف سیاسی حضور دارند.
وی در مورد برگزاری الکترونیکی انتخابات افزود: فرایند انتخابات مشتمل برقبل، بعد و حین انتخابات است که بخش قابل توجهی از آن الکترونیکی است.که مردم بیشتر احراز هویت و صندوق های هوشمند سروکار دارند تلاش می کنیم در برخی از حوزه ها صندوق های رای هوشمند را داشته باشیم و اخذ رای نیز به شکل الکترونییکی صورت بگیرد.   
وزیر کشور در مورد تبلیغات زودهنگام داوطلبین گفت: تا ثبت نام تکمیل نشود داوطلبی قطعی نیست لذا هر فعالیتی انتخاباتی نیست  و فعالیت های تبلیغاتی برای انتخابات براساس چارچوب های قانونیِ مشخص شده باید باشد. 
وحیدی تصریح کرد: مبنای شهرستان شدن در دولت ضرور و مطالبات مردمی و رعایت ضوابط قانونی است براین اساس در خراسان شمالی و لرستان شهرستان های جدیدی ایجاد شده است که در مجموع تعداد این شهرستان ها کمتر از ده عدد است البته درخواست های دیگری هم هست که در نوبت بررسی قرار دارند. 
انتهای پیام/
 عده‌ای می‌خواهند مردم را از حضور در انتخابات مایوس کنند خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار