یادداشت/

نقش رسانه های محلی در رونق تولید

1398/10/02 - 12:31 - کد خبر: 10100 نسخه چاپی

نصر: رونق تولید بدون کمک و همراهی رسانه ها ممکن نیست.

رسانه ها با کارکردهای اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی که دارند می توانند چرخ های اقتصاد کشور را به حرکت در آورند و یا آن را شتاب دهند. سال رونق تولید دارد تمام می شود، اینکه آیا رسانه ها به خصوص رسانه های محلی در این مدت توانسته اند نقش خود را در رونق دادن به تولید ملی به خوبی ایفا نماید سوالی است که مخاطب بهتر می تواند جواب دهد.
رسانه ها چه ملی و چه محلی با قابلیت ها و ظرفیت های فراوانی که دارند می توانند با تشویق مردم به مصرف کالاهای وطنی به تداوم و رونق تولید کمک کنند و یا اینکه با تبلیغ کالاهای خارجی و تحقیر تولید داخلی باعث رویگردانی مصرف کننده از خرید کالای ملی گردند.
اقناع مخاطب وظیفه ذاتی یک رسانه است اگر مخاطب به این باور و یقین برسد که با مصرف کالای ایرانی رونق تولید و اشتغال را باعث خواهد شد حتما جنس ایرانی را انتخاب خواهد کرد.
رسانه باید به مردم توضیح دهد که چرا باید کالای ایرانی مصرف کند و اگر مصرف نکند چه اتفاق خواهد افتاد. رسانه با ظرافت و هنرمندی خاص خود می تواند موجی ایجاد کند تا مردم با افتخار و داوطلبانه به سمت کالای ساخت داخل گرایش پیدا کنند.
گفتمان حاکم بر رسانه ها باید گفتمان حمایت از تولید داخل در عین مطالبه گری از تولید کننده باشد.
مصرف کننده اگر با علاقه و انگیزه کالای تولید داخل را بخرد و مصرف کند و ذهنیت مثبت به تولید کننده داشته باشد آن وقت است که می توان ادعا کرد رسانه در اقناع مخاطب موفق عمل کرده و نقش اش را به درستی ایفا کرده است.
اگر از اقناع مخاطب که بگذریم رسانه ها یک وظیفه دیگری دارند به نام مطالبه گری از تولید کننده داخلی. به بیان بهتر مطالبه افزایش کیفیت کالا در یک فضای رقابتی، مطالبه مشتری مداری، مطالبه حقوق مصرف کننده و مطالبه خدمات پس از فروش.
در اینجا رسانه در نقش بلندگویی است که صدای مصرف کننده را به گوش تولید کننده می رساند چون افکار عمومی از رسانه طلب می کند که حامی او باشد.
به نظر می رسد وظیفه اقناع مخاطب و مطالبه گری با هدف رونق تولید در رسانه های محلی باید پررنگ تر از رسانه های سراسری باشد. چرا که رسانه های محلی با معرفی ظرفیت های اقتصادی و صنعتی استان، کارآفرینان و بنگاه های تولیدی موفق و موثر که سهم بالایی در اشتغال و کسب و کار دارند نقشی ارزنده در رونق دادن به تولید داشته باشند.
ماهنامه گلبرگ آذربایجان به عنوان یک رسانه محلی آمادگی دارد با هدف رونق تولید و حمایت از تولید کننده منعکس کننده و مبلغ فعالیت های بنگاه های تولیدی استان آذربایجان شرقی و معرف کارآفرینان موفق باشد.انشاا...

طاهر خیری
انتهای پیام/
نقش رسانه های محلی در رونق تولید نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار