فرمانده سپاه عاشورا:

تبیین واقعیات نظام به نسل جدید وظیفه همگانی است

1402/07/17 - 18:17 - کد خبر: 100952 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه ایجاب می کند فعالیت های وسیع و گسترده در این حوزه ها صورت بگیرد، گفت: انتقال واقعیات نظام، پیام آزادگی و ایستادگی شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت به نسل جوان وظیفه همگانی است.

به گزارش نصر، سردار اصغر عباسقلی زاده روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز، از اینکه نسل جدید، نوجوانان و جوانان کشور زیر شدیدترین حملات و هجمه های شبانه روزی و بی رحمانه و بدون وقفه دشمنان قرار گرفته و عده ای در این مسیر فریب می خورند، ابراز تاسف کرد و گفت: کسانی که دل در گرو انقلاب و نظام اسلامی دارند باید به انحاء مختلف بتوانند پیام سراسر معنویت و سرشار از موازین انسانی شهدا را به نسل های دوم، سوم و چهارم برسانند و هر گونه تاخیر و سهل انگاری در این خصوص غیر قابل بخشش است.
وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از دغدغه های مهم و اصلی مقام معظم رهبری دانست و افزود: ایشان بارها در سخنرانی های رسمی و غیررسمی و دیدارهای مردمی با اقشار مختلف بر اهمیت و ارزش این موضوع تاکید کرده و متولیان فرهنگی را نسبت به این موضوع ترغیب کرده اند.
سردار عباسقلی زاده تلنگر مقام معظم رهبری در این خصوص را هشداری جدی برای همه مسئولان و مردم ارزیابی کرد و یادآور شد: باید اذعان کنیم که در این رابطه چندان اقدامی انجام نداده ایم و می شود صدبرابر فعالیت های کنونی وارد عمل شد و نسبت به آگاه سازی نسل جوان از دستاوردهای بی نظیر نظام اسلامی اقدام کرد، چون هر گونه تعلل و سهل انگاری در این حوزه می تواند بسیاری از داشته های نظام و توانمندی های کنونی را به مرور زمان از بین ببرد.
وی با تاکید بر اینکه نسل جوان باید متوجه وقایع تاریخی مهم و تاثیرگذار مثل انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، بازسازی کشور و پیشرفت های علمی و فناوری به خصوص در زمینه صنایع دفاعی باشند، رسالت آگاهی دهی به این نسل کنجکاو را متوجه نهادهایی دانست که بر اساس قانون و مقررات رسالت و ماموریت دارند.
عباسقلی زاده بصیرت و آگاهی کودکان، نوجوانان و جوانان از دستاوردهای نظام اسلامی را تنها راهکار خنثی سازی نقشه ها و توطئه های دشمنان علیه کشور دانست و با بیان اینکه حقایق باید به نحو هنرمندانه و شایسته به نسل جدید انتقال داده شود، گفت: این همان مسیری است که در جریان راه اندازی کاروان های راهیان نور دنبال می شود و البته باید این طرح تقویت شده و جامعه آماری بیشتری از نسل جدید را در بر بگیرد.

دفاع مقدس مدرسه بزرگ انسان سازی ، تعهد، اقتدار و وفاداری بود
وی تک تک افراد جامعه را مسئول در قبال مقام شامخ شهدا که جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشته و از همه چیز خود عبور کردند تا ایران به دست بیگانگان نیفتد، دانست و یادآور شد: اینکه هنوز ما توانایی ارایه واقعیات هشت سال دفاع مقدس که در حقیقت کربلای ایران بود، به نسل های جدید ارایه کنیم جای تامل و تاسف دارد و با هیچ دلیل قابل توجیه نیست، چون دفاع مقدس مدرسه بزرگ انسان سازی ، تعهد، اقتدار و وفاداری بود.
عباسقلی زاده دلیل اصلی ارایه و تفسیر دقیق تاریخ دفاع مقدس را متوجه متولیان دانست و اظهار کرد: ارتباط سازنده و موثر با مدارس و دانشگاه ها و سازمان های مختلف دولتی و غیردولتی در این همه سال برای بیان دستاوردهای انقلاب و نظام به بوته فراموشی سپرده شده که این موضوع خسارت بار است.
وی با بیان اینکه ماهیت دشمنان جمهوری اسلامی باید روشن شده و برای نسل جدید اطلاع رسانی شود، جوانان را دارای روحیه ظریف و آزاداندیش دانست که فطرتی پاک و بی آلایش دارند که بر همین اساس نباید آنها را رها کنیم و موجب غفلت شویم.
سردار عباسقلی زاده از بی توجهی تعدادی از جوانان و نوجوانان به تاریخ انقلاب اسلامی نیز انتقاد کرد و گفت: انتظارات از دستگاه های متولی و جامعه مخاطب باید دوطرفه باشد و در این بین نسل جدید نیز باید همواره پرسشگر بوده و برای افزایش اخبار و اطلاعات خود مسایل را به دقت دنبال کنند چون که غفلت و بی توجهی آینده کشور را دچار بحران خواهد کرد.
وی فضای مجازی را دنیایی از اطلاعات خواند که جوانان می توانند درباره هر اتفاق و رویداد مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی مطالبی را پیدا کرده و پیرامون آن کنکاش کنند تا از ماهیت جنایتکارانه آمریکا و نظام سلطه شناخت پیدا کنند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس کسب اطلاعات لازم از بلاهایی که آمریکا و استکبار در ۲۰۰ سال سر ملت ایران آورده است را یکی از رسالت های مهم نسل جدید برشمرد و روی کار آوردن شاهان دست نشانده، تحقیر ملت، جداسازی بخش های از کشور و وابستگی در تمام عرصه ها را از جمله صدمات ناشی از حضور آمریکا در ایران بیان کرد.
عباسقلی زاده ادامه داد: در عین حال جمهوری اسلامی نوپای ایران در مدت هشت سال درگیر جنگی ناخواسته شد و تنها در برابر شرق و غرب ایستاد و جوانان دلیر آن زمان و رزمندگانی که بیشتر آنها سنین بین ۱۴ تا ۲۲ سال داشتند هرگز اجازه دست اندازی به خاک وطن ندادند و زندگی، شهادت، جانبازی و اسارت هر کدام دفتر تاریخی بزرگ و مهم برای همه است.
وی گفت: جوانان امروز باید به رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس ببالند که رشادت ها، جان فشانی ها و عمل صادقانه آنها باعث امنیت و آرامش کنونی است و موفقیت ها و پیشرفت های علمی، پزشکی، دفاعی، فناوری خود را مدیون این دلاوری ها هستیم.
عباسقلی زاده یکی از نتایج بسیار مهم هشت سال دفاع مقدس را مقابله با داعش دانست که جهان را عاجز کرده بود.
به گفته وی هرگاه ملت دشمن شناس، با بصیرت و شجاع ایران اسلامی در ۴۳ سال اخیر با هر قدرتی مقابله کرده است، رقبا و حریفان محکوم به شکست شده و سربلندی و عزت از آن ایران مقتدر بوده است.

سردار عباسقلی زاده فرمانده سپاه عاشورا
فرمانده سپاه عاشورا جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران را دلیلی بر قدرت دفاعی جمهوری اسلامی و در عین حال ناشی از درماندگی نظام سلطه دانست و گفت: دشمنان با تجربه چهار دهه مقابله با ایران به خوبی دریافتند که هیچ ترفند سخت یارای مقابله با اراده پولادین مردم ایران را ندارد، بر همین اساس به مقابله نرم روی آورده و بر همین مبنا تنها راهکار را مسیر شیطانی هجوم به باورها، اعتقادات و نفسانیات انتخاب کرده است.

نفوذ به درون خانه و تلاش برای از هم پاشیدگی خانواده از زوایای پنهان جنگ ترکیبی است
سردار عباسقلی زاده نفوذ به درون خانه ها و تلاش برای از هم پاشیدگی بنیان خانواده را از زوایای پنهان جنگ ترکیبی دانست و افزود: بدون تعارف باید گفت نهادهای متولی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مدت ۳۶ سال از حوزه جنگ ترکیبی غفلت کردند و این غفلت ها باعث اغتشاشات سال گذشته شد و جوانان و نوجوانانی که دستگیر شدند دلیل حضورشان در کف خیابان را بی اطلاعی اعلام کردند و این یعنی سهل انگاری مسئولان.
وی توصیه ها و هشدارهای مقام معظم رهبری در قالب مضامینی همچون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و اخیرا" نیز مفاد پرنغز بیانیه گام دوم و اصرار بر جهاد تبیین را دلیلی بر کم کاری ها دانست و یادآور شد: چنانچه به گوشزدها و هشداری ایشان توجه می شد، امروز با چالش ناشی از جنگ ترکیبی مواجه نمی شدیم.
عباسقلی زاده عمل به رهنمودها و توصیه های رهبری را عامل سعادت و پیروزی در صحنه ها مختلف دانست و ادامه داد: در حال حاضر نیز که مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد، ایشان مدت ۱۶ سال است که بر مسایل اقتصادی تاکید دارند.
وی اضافه کرد: باید توجه داشت اگر فرهنگ و اقتصاد در دهه های اخیر جدی گرفته می شد امروز گرفتار نبودیم.
عباسقلی زاده خلاء های ایجاد شده فکری، روانی و تربیتی بین نسل اول و دوم انقلاب با نسل های سوم و چهارم را ناشی از همین بی توجهی ها دانست و گفت: برای پر کردن این خلاء ها باید جهادی عمل کنیم اما در بتن جامعه مشاهده می شود که کوتاهی هایی هنوز وجود دارد.
وی جهاد تبیین را واجب عینی برای همه مردم کشور به خصوص مدیران و مسئولان دانست و اظهار کرد: بر اساس آموزه های دینی و مذهبی این عمل عینی تحت هیچ شرایط از کسی ساقط نمی شود و باید تلاش کنیم تا جبران مافات شود.
انتهای پیام/
تبیین واقعیات نظام به نسل جدید وظیفه همگانی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار