مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد:

کاهش هدر رفت آب با شناسایی ۵۰۴۷ فقره انشعاب غیرمجاز در آذربایجان شرقی

1402/07/17 - 16:35 - کد خبر: 100945 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از شناسایی پنج هزار و 47 فقره انشعاب غیرمجاز آب در این استان خبر داد.

به گزارش نصر، محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان شرقی در سال جاری کمترین میزان بارش را در ۵۰ سال اخیر داشته و شهرها و روستاهای استان را با کاهش منابع آبی به چالش کشیده است.
وی ادامه داد: شناسایی انشعابات غیر مجاز، شرکت آب و فاضلاب استان را از حفر چندین حلقه چاه و صرف هزینه‌های میلیاردی در مناطق روستایی و نیز ایجاد منابع تامین آب جدید در حوزه شهری جلوگیری کرده است.
مدیرعامل آبفای استان در تشریح اقدامات انجام یافته گفت: در شش ماهه اول سال جاری با تشکیل کارگروه‌های مختلف در حوزه مشترکین و ساماندهی و تجهیز پلیس آب نسبت به شناسایی ۵۰۴۷ فقره انشعاب غیر مجاز در سطح استان اقدام کرده که در چهار چوب ضوابط مربوطه مبلغ ۷۴ میلیارد تومان اعمال جریمه شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۶۸/۸ درصد افزایش داشته است.
خانی با تاکید بر اینکه شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز به طور ویژه توسط این شرکت دنبال می‌شود، افزود: مصرف آب شرب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این گونه انشعاب‌ها منجر به اختلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکان، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آبفای استان، وی از مردم شریف استان خواست هرگونه تخلف در مصرف آب و انشعاب غیرمجاز، با شماره تماس ۱۲۲، به اطلاع این شرکت برسانند تا مأموران مربوطه در کوتاهترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنند.
انتهای پیام/
کاهش هدر رفت آب با شناسایی ۵۰۴۷ فقره انشعاب غیرمجاز در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار