مسئول واحد توانبخشی گروه ریه دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

راه اندازی واحد توانبخشی ریوی بیمارستان شهید مدنی تبریز با ۴۰ میلیارد ریال

1402/07/17 - 13:34 - کد خبر: 100932 نسخه چاپی

نصر: مسئول واحد توانبخشی گروه ریه دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: واحد توانبخشی ریوی در بیمارستان شهید مدنی تبریز با همکاری گروه طب فیزیکی و توان بخشی دانشگاه علوم پزشکی این شهر با ۴۰ میلیارد ریال هزینه راه اندازی شد.

به گزارش نصر، حامد ولی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحد با هدف ارایه خدمات به جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این واحد در یکصد مترمربع ایجاد شد، افزود: این واحد توان بخشی می تواند در هفته به ۱۰ نفر از بیماران ریوی یاد شده خدمات توانبخشی ارایه دهد.
ولی زاده همچنین اظهار کرد: با افتتاح این واحد سطح سلامت جانبازان شیمیایی آذربایجان شرقی و استان های منطقه شمال غرب کشور با دریافت خدمات توانبخشیِ ریوی و تنفسی افزایش یافته و نسبت به گذشته بهبود می یابد.
این فوق تخصص ریه ادامه داد: در این واحد برای بهبود عملکرد تنفسی و تقویت سیستم تنفسی مراجعان از فیزیوتراپی و توانبخشی ریوی که شامل فیزیوتراپی قفسه سینه و ورزش‌های تنفسی است، بهره برده می شود.
ولی زاده گفت: متخصصان اعتقاد دارند با استفاده از شیوه های درمانی فوق احتمال عود بیماری کاهش یافته و سطح رضایت از وضعیت ریه دریافت کنندگانِ خدمات افزایش پیدا می کند.
وی افزود: توانبخشی ریه ویژه افرادی است که از بیماری های مزمن ریوی رنج می برند و جانبازان شیمیایی از جمله این افراد هستند که دچار آسیب های ریویِ ناشی از آلودگی های شیمیایی شده اند و این مساله سبب شده بخشی از ریۀ آنها از بین برود.
انتهای پیام/
راه اندازی واحد توانبخشی ریوی بیمارستان شهید مدنی تبریز با ۴۰ میلیارد ریال خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار