رئیس مجلس شورای اسلامی:

باید تدبیری کنیم تا نحوه مصرف سوخت بهینه سازی شود

1402/07/17 - 12:41 - کد خبر: 100925 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید در مجلس تدبیری کنیم تا نحوه مصرف سوخت بهینه سازی شود.

به گزارش نصر، محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر محمد باقری، گفت: این موضوعی که مطرح شده بسیار مهم است و اعلام کردند که این جداول رویایی تنظیم شده است.
 رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عددی را در اینجا اعلام می‌کنم که باید به آن توجه کرد، گفته شده است که در پایان برنامه در تولید بنزین به ۱۲۹ میلیون لیتر در روز برسیم، اما همین الان ۱۳۷ میلیون لیتر در روز مصرف بنزین داریم که اگر بخواهیم رشد را تا پایان برنامه هم در نظر بگیریم این جدول کمتر از مصرف روزانه است.
وی بیان کرد: به این نکته باید توجه کرد که ما باید در مجلس تدبیری کنیم تا نحوه مصرف سوخت بهینه سازی شود. رشد پنج الی ۶ درصدی در مصرف داریم، اما تولیدمان یک الی دو درصد است و در مصرف چهار برابر و در حداقل استاندارد‌ها نیز ۲.۵ برابر استاندارد کشور‌های دیگری که صنعتی هم نیستند مصرف بنزین داریم لذا چاره در کم مصرف کردن است یعنی نه کم مصرف کردن بلکه باید جلوی بد مصرف کردن را گرفت و باید به این نکته مهم دقت کرد. ما در فصل انرژی نکات مهم، جدی و اساسی داریم. مصرف بنزین ما نسبت به تولیدمان جلوتر است.
انتهای پیام/
باید تدبیری کنیم تا نحوه مصرف سوخت بهینه سازی شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار