خبر/

نفرات برتر مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف آذربایجان‌شرقی معرفی شدند

1402/07/16 - 15:53 - کد خبر: 100882 نسخه چاپی

نصر: نفرات برتر مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف آذربایجان شرقی از بین یک هزار و ۵۶۴ نفر شرکت کننده در ۱۴ رشته معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش نصر، آئین اختتامیه و تجلیل از نخبگان قرآنی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم روز یکشنبه در سالن قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برگزار شد.
این دوره از رقابت‌های قرآن کریم سازمان اوقاف در ۱۴ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، دعاخوانی، تواشیح و همخوانی، تفسیر سوره یاسین و الرحمن، تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و اذان برگزار شد.
در این دوره از مسابقات و در رشته قرائت محمدحسین نقی زاده رتبه اول و وحید حسن زاده و سعید جباری به ترتیب دوم و سوم شدند و در رشته حفظ ۲۰ جز نیز محمدتقی اصدقی موفق به کسب رتبه اول و توحید تقوی و علی کشی زاده رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.
در رشته قرائت ترتیل نیز امیرحسین عظیمی پور، ایمن صلاح ور و محمد مهدی حسن زاده و در رشته حفظ ۱۰ جز قران سیدرضا ساداتی، مهدی ستاری و حمید احبی مایان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و در رشته حفظ پنج جز نیز یوسف راثی رتبه اول و علی زارع رتبه دوم را به دست آوردند.
در رشته دعاخوانی این دوره از مسابقات صادق انتظار، احمد شفائی دریانی و مرتضی کیانی، در رشته حفظ کل قرآن وحید غفران نیا، میلاد عاشقی و اکبر قنبری و در رشته اذان نیز مهدی صادقی، بهرام کرامت و حسین حسین زاده به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

مسابقات قرآنی مقدمه رسیدن به حقیقت نهفته در این کتاب آسمانی است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این آیین گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در جامعه، مقدمه رسیدن به حقیقت نهفته در این کتاب آسمانی است تا شرکت کنندگان در این مسابقات از عمق آن بهره مند شوند.
حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی»، افزود: سنت حسنه وقف، مسابقات قرآنی را در جامعه به جریان انداخته است تا افراد جامعه از برکات این کتاب آسمانی بهره ببرند.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این مسابقات می توانند به عمر قرآنی دست یابند، اظهار کرد: این افراد با وقف قرآن کریم، شاگرد پروری در محضر این کتاب آسمانی و مانوس کردن افراد با قرآن کریم، عمر قرآنی داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هر کس به اندازه معرفت و تلاش خود از کُنه قرآن بهره می برد، گفت: به طوری که افرادی مانند علامه طباطبایی در محضر قران کریم ظهور می کنند.
حجت الاسلام حسینی، با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنند تا وقف های قرآنی از خود به یادگار بگذارند، ادامه داد: مجموعه های قرآنی نیز در احیای فرهنگ قرآنی در جامعه نقش بسزایی دارند و باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.
وی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، یادآور شد: پیامبر اسلام(ص) اولین واقف جهان است و با پایه گذاری این سنت حسنه به ندای فطرت بشریت جواب داد تا ثمره عمر آدمی در جامعه استمرار یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: این سنت حسنه انسان را از مرز خودخواهی خارج و به مرز دیگرخواهی وارد می کند و اموال وی به بلندای تاریخ ماندگار می ماند.
حجت الاسلام حسینی، افزود: در سایه عمل به این سنت حسنه، بعد از ۷۰۰ سال از فوت خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی، ۲۰۰ سال بعد از قائم مقام فراهانی و خیرالنسا، موقوفات آن ها در جامعه جاری و ساری بوده و به نیت های آن ها عمل می شود.

یک هزار و ۵۶۴ نفر در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی شرکت کردند
رییس امور قرانی اداره کل اوقاف و امورخیریه نیز در این آیین گفت: در این دوره از مسابقات یک هزار و ۵۶۴ نفر در رشته های مختلف قرانی شرکت کردند و نفرات برتر به مسابقات کشوری راه یافتند.
حجت الاسلام « احمد نیکنام»، با بیان اینکه سطح داوری این مسابقات به سمت کیفی شدن بیشتر حرکت می کند، افزود: رتبه داوری این مسابقات در سطح عالی بوده و داوران این مسابقات علاوه بر سطح استان به استان های همجوار نیز خدمات قرانی ارایه می دهند.
وی با اشاره به اینکه امسال مسابقات شهرستانی این دوره به صورت منطقه ای برگزار شد، اظهار کرد: آماده سازی نفرات منتخب برای شرکت منتخبان این دوره در مسابقات کشوری انجام شده و از امروز نیز به صورت مجازی آموزش آنلاین به راه یافتگان مرحله کشوری ارایه می شود.
انتهای پیام/
نفرات برتر مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف آذربایجان‌شرقی معرفی شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار