خبر/

محققان دانشگاه مراغه در جمع ۲ درصد، پژوهشگران برتر جهان

1402/07/16 - 14:03 - کد خبر: 100874 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه مراغه از قرار گرفتن ۹ عضو هیات علمی این دانشگاه، در جمع دو درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش نصر، محمد زادشکوریان در این خصوص اظهار کرد: این فهرست براساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس با همکاری موسسه الزویر با استناد به تعداد مقالات، ارجاعات و تولیدات علمی محققان منتشر شده است.
وی اضافه کرد: بر مبنای این فهرست، اسامی مهدی اسرافیلی از دانشکده علوم پایه، هومان مرادپور از مرکز تحقیقات نجوم، رضا اباذری از دانشکده علوم پایه، غلامرضا مهدوی‌نیا از دانشکده علوم پایه، محمدرضا اکبرپور از دانشکده فنی و مهندسی، کریم کاکائی از دانشکده علوم پایه، محمد سبزی از دانشکده فنی و مهندسی، محمدرضا مرشدلو از دانشکده کشاورزی و مرتضی ایرانی‌فام از دانشکده علوم پایه در فهرست دو درصد دانشمندان جهان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته است.
به گفته رئیس دانشگاه مراغه، تعداد پژوهشگران این دانشگاه در هر دو فهرست طولانی مدت و یکساله، یک نفر افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه مراغه، وی افزود: این پژوهش، دانشمندان را در پنج حوزه موضوعی اصلی طبقه بندی نمود که شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی، انتشار حداقل ۵ مقاله بود که در مجموع حدود ۲۰۰ هزار دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند.
انتهای پیام/
محققان دانشگاه مراغه در جمع ۲ درصد، پژوهشگران برتر جهان خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار