معاون هماهنگی امور اقتصاد استانداری آذربایجان شرقی؛

دستگاه‌های اجرایی بر مسائل تحت مدیریت خود نظارت بیشتری داشته باشند

1402/07/16 - 13:05 - کد خبر: 100865 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصاد استانداری آذربایجان شرقی با اعلام وجود جنگ اقتصادی در دوره کنونی در کشور خواستار نظارت و کنترل بیشتر دستگاه‌های اجرایی بر مسائل تحت مدیریت خود شد.

به گزارش نصر، محمد کلامی امروز در جلسه شورای استاندارد به بیان اهمیت استاندارد در زندگی مردم و توسعه کشور اشاره کرد و اظهار کرد: استانداردسازی محصولات و خدمات، اعتماد عمومی، رضایتمندی مردم و رشد و توسعه را به دنبال خواهد داشت.
وی خواستار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان علی‌الخصوص در حوزه محصولات نوین و جدید توسط سازمان ملی استاندارد برای توسعه تجاری‌سازی این محصولات شد.
کلامی استانداردسازی را از تأثیرگذارترین عوامل در رشد اقتصادی عنوان کرد و از دبیرخانه شورای استاندارد استان خواست برنامه عملیاتی برای بهبود جایگاه استان در مقوله استاندارد ارائه دهد.
سرپرست اداره کل استاندارد استان با بیان اولویت‌ها و برنامه‌های جدید سازمان  ملی استاندارد علی‌الخصوص در حوزه استاندارد مراکز خدماتی و استاندارد آسانسور خواستار همکاری و مشارکت بین دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای بهتر استاندارد مراکز خدماتی در سطح استان و همچنین تقویت شورای استاندارد استان شد. 
مصطفی صحرایی وظیفه و مسئولیت اصلی اداره کل استاندارد را نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات در حوزه اجرای استاندارد اعلام کرد. 
وی برنامه این اداره کل را تسهیل اجرای امور اداری و کوتاه‌تر شدن زمان انجام فرایندها دانست که در این راستا می‌توان به واگذاری فرایند نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه‌ها توسط گمرکات استان اشاره کرد و اداره کل استاندارد بر حسن اجرای این فرآیند نظارت خواهد نمود.
 از جمله مصوبات شورای استاندارد در این جلسه می‌توان به اجباری شدن اجرایی شدن اجرای استاندارد خوراک دام و طیور و مکمل‌های غذایی، اجباری شدن اجرای استاندارد مهدهاکودک و پیش‌دبستانی‌ها و همچنین اجباری شدن اجرای استاندارد خدمات پس از فروش لوازم‌خانگی اشاره کرد.
انتهای پیام/
دستگاه‌های اجرایی بر مسائل تحت مدیریت خود نظارت بیشتری داشته باشند خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار