تدارک تبریز برای میزبانی ویژه هنرمندان جشنواره فیلم اقوام ایرانی

1402/07/16 - 13:00 - کد خبر: 100863 نسخه چاپی

نصر: مدیر اجرایی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نکاتی را درباره نحوه برگزاری این رویداد در شهر تبریز مطرح کرد.

به گزارش نصر، کریم فرشاد مدیر اجرایی نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی در آستانه برگزاری این رویداد درباره تمهیدات اجرایی جشنواره توضیح داد: کارهای اجرایی مربوط به برگزاری نخستین جشنواره فیلم اقوام در حال حاضر انجام شده و آمادگی کامل برای میزبانی از مهمانان این رویداد را داریم.
علاوه بر اکران فیلم‌های بخش مسابقه، برنامه‌های جنبی و کارگاه‌های تخصصی نیز از دیگر برنامه‌های این رویداد خواهد بود.
وی افزود: تمهیدات لازم برای اسکان مهمانان، میزبانی از هیأت داوران و کلیه موارد اجرایی دیگری که در جشنواره‌ها مرسوم است، اندیشیده شده و آمادگی کامل برای برگزاری این رویداد را داریم.
فرشاد درباره اتفاق ویژه در فرآیند اجرایی این رویداد سینمایی گفت: امید داریم که جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، تبدیل به تابلویی رنگارنگ از حضور اقوام مختلف شود. از همین امروز برای آیین اختتامیه جشنواره از چند گروه هنری از قومیت‌های مختلف دعوت کرده‌ایم. همزمان با ایام برگزاری جشنواره هم در کنار نمایش فیلم شاهد اجرای برنامه‌هایی از مراسمات و آیین‌های سنتی خواهیم بود.
وی ادامه داد: به امید خدا برنامه‌های جنبی جشنواره هم بسیار پربار و متنوع خواهد بود. یکی از ویژگی‌های این رویداد حضور تعدادی از مهمانان با لباس‌های محلی و پوشش‌های مخصوص اقوام ایرانی است که همین اتفاق می‌تواند در نوع خود منجر به جذابیت بصری خاصی در فضای سالن‌های اکران فیلم‌ها و کاخ جشنواره شود.
مدیر اجرایی این رویداد درباره تعداد بالای مهمانان جشنواره و تمهیدات اندیشیده شده برای میزبانی از آن‌ها هم گفت: برای پذیرایی از مهمانان جشنواره که تعدادشان کم نخواهد بود، قطعا تمهیدات ویژه‌ای خواهیم داشت و جلساتی برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در این زمینه در روزهای آینده هم برگزار خواهد شد.
فرشاد درباره میزبانی شهر تبریز از اولین دوره جشنواره توضیح داد: اساسا تبریز معروف به شهر جشنواره‌هاست. همزمان با همین جشنواره فیلم اقوام، چند رویداد بین‌المللی دیگر هم در این شهر برگزار خواهد شد. برای خدماتی که قرار است به مهمانان جشنواره فیلم اقوام بدهیم، جلساتی با شهردار تبریز داشته‌ایم و ایشان هم نکاتی داشتند تا مجموعه شهرداری در فرآیند پذیرایی و میزبانی از مهمانان جشنواره پای کار باشند.
وی افزود: تبریز شهری مهمان‌دوست و مهمان‌پذیر است و از نظر زیرساخت‌هایی مانند هتل و مناطق گردشگری ظرفیت بسیار بالایی برای میزبانی از رویدادهای مختلف دارد. حتما برنامه‌هایی هم برای میزبانی از مهمانان جشنواره خواهیم داشت که در ایام برگزاری جشنواره از آن‌ها رونمایی می‌کنیم. از همین امروز اتوبوس‌های گردشگری هماهنگ کرده‌ایم تا در ایام جشنواره تور تبریزگردی و آذربایجان‌گردی داشته باشیم. حتی برنامه داریم برای یک روز مهمانان جشنواره را به منطقه آزاد ارس ببریم تا از آن منطقه هم بازدید کنند.
مدیر اجرایی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام در پایان تأکید کرد: در تمام ایامی که دوستان در شهر تبریز حضور دارند، تلاش می‌کنیم برنامه‌های متنوعی برای شناخت بهتر آن‌ها از شهر تبریز و آذربایجان داشته باشیم. مخصوصا در زمینه مراسم‌های آیینی و سنتی تلاش می‌کنیم تا برنامه‌هایی داشته باشیم که نمایندگان اقوام مختلف با خرده‌فرهنگ‌های یکدیگر هم آشنا شوند.
نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و ریاست مهدی حیدری توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر در تبریز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
تدارک تبریز برای میزبانی ویژه هنرمندان جشنواره فیلم اقوام ایرانی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار