مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی؛

طرح آبرسانی پایدار به ۳۷ روستای اهر در مراحل پایانی است

1402/07/15 - 16:45 - کد خبر: 100821 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی از پیشرفت ۹۹ درصدی مجتمع آبرسانی یخفروزان شهرستان اهر خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح، ۳۷ روستای شهرستان به آب سالم و پایدار دسترسی خواهند داشت.

به گزارش نصر، « محمد خانی» روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجتمع شامل ۵۸ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار و ۷۰۰ مترمکعب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۷ لیتر برثانیه، ۱۱۴ کیلومتر خط انتقال و ۵۸ کیلومتر شبکه توزیع آب است که با اعتبار ۲۳۹ میلیارد ریال در مراحل پایانی قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این مجتمع آبرسانی ۳۷ روستا با هفت هزار و ۲۴ نفر جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی بهرمند می شوند.
خانی افزود: از محل منابع آبی مجتمع یخفروزان و با اجرای هشت کیلومتر خط انتقال، ۲ باب مخزن ۲۰۰ متر مکعبی و یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۰ لیتر بر ثانیه، مشکل کمی و کیفی مجتمع چولقشلاقی شهرستان اهر نیز با جمعیت تحت پوشش ۳۰ روستا، یکهزار و ۲۱۸ خانوار و چهار هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت رفع می شود.
به گزارش ایرنا، طرح آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان در قالب جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجر می شود و با اتمام مرحله نخست این طرح، ۱۷۸ روستا از آب پایدار و با کیفیت مناسب برخوردار می شوند.
انتهای پیام/
طرح آبرسانی پایدار به ۳۷ روستای اهر در مراحل پایانی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار