علی لاریجانی؛

بودجه نارسایی‌هایی دارد که می‌شود در مجلس آن نارسایی‌ها را رفع کرد

1398/10/02 - 10:50 - کد خبر: 10082 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه نارسایی‌هایی دارد و می‌شود در مجلس آن نارسایی‌ها را رفع کرد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و فعلی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای جلالی یکی از نیروهای خوش‌فکر و فعال و سرزنده در کار بود و در مجلس و مرکز پژوهش‌ها همت عالی داشت؛ برای آقای جلالی در مأموریت جدید آرزوی توفیق می‌کنیم و البته آقای قاسمی هم از نیروهای بارز مرکز بودند و ایشان را صاحبنظر و منصف و دارای ایده های خلاق می دانم.
وی افزود: مرکز پژوهش‌ها امروز از  یک پختگی برخوردار است و این جاافتادگی یک سرمایه است؛ در برخی سیاست‌گذاری ها و مراکز گزارش‌های مرکز قابل توجه است.
رئیس مجلس ضمن تاکید بر اینکه باید برای دوره بعد افقی را در نظر بگیریم چون انتظارات از این مرکز به دلیل  بیشتر بودن نیازها بالاست، گفت: درگیری های سیاسی کشور را گاها از پژوهش های علمی محروم می کند ولی باید مهمترین هدف مرکز پژوهش‌ها هدف توسعه کشور باشد.

بودجه نارسایی‌هایی دارد و می شود در مجلس آن نارسایی‌ها را رفع کرد
وی با بیان اینکه بودجه نارسایی های دارد و می شود در مجلس آن نارسایی ها را رفع کرد، گفت: گاهی دردها را می‌گوییم و پاسخ های روشن برای حل مشکلات نمی‌گوییم و در لابلای اوراق پژوهش ها باید راه‌حل باشد.
لاریجانی با تاکید بر اینکه رتبه ما در سهل کردن سرمایه‌گذاری خوب نیست و باید رویه‌ها را سهل کنیم، گفت: تا زمانی که سیستم دیوانی بر تولید کشور حاکم است مشکلات فعلی را در تولید داریم. 

باید شفافیت در کار باشد
رئیس مجلس ضمن تاکید بر اینکه سیستمی باید درست کنیم که امکان اختصاص ارز۴۲۰۰تومانی برای کالای های اساسی در حداقل های ممکن دست مردم برسد، گفت: باید شفافیت در کار باشد و معلوم باشد که بودجه چگونه نوشته شده است. 
لاریجانی با بیان اینکه باید الگوهایی برای ایجاد شرایط تنفسی برای کشور در دوران تحریم بوجود بیاید تصریح کرد: برخی جراحی ها مفید این حال است که موضوع نقدینگی ها و بانک ها و صندوق‌ها از آن جمله است و مشکلی ندارد برای شرایط تحریم ضوابط قانونی خاص برای رفع مشکلات مردم بگذاریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این تنازعات سیاسی بلاوجه در کشور فرهیختگان و اساتید دانشگاه را آزرده می‌کند، تصریح کرد: بعد از سالهای طولانی کار در کشور، اگر همه نیروهای مستعد کنار هم قرار گیرند امیدواری برای حل مشکلات وجود دارد اما اگر وقت‌شان را صرف این سایش‌‌ها بکنند و همدیگر را بکوبند سعادت کشور را به دنبال ندارد.
وی با بیان اینکه برخی اوقات مشاهده می‌شود که حتی نهاد مجلس را نیز می‌کوبند، اظهار داشت: خیلی از حرف‌هایی که نحله‌های مختلف سیاسی می‌زنند تقریبا مشابه است؛ حرف این گروه‌های سیاسی این است که خودشان سیاست‌ها را پیاده کنند و کارها را انجام دهند و این مشکل سر وجود خودشان است.

چرا مجلس را تخریب می‌کنید؟! 
لاریجانی در ادامه بیان داشت: یکی از مصادیق تحقق مردم‌سالاری، نهاد مجلس است؛ پس چرا مجلس را تخریب می‌کنید؟! این نشان می‌دهد که تخریب هنر نیست و کسی که نهادی را تخریب می‌کند، هنر نکرده است.
وی با تاکید بر اینکه توسعه بدون امیدواری در کشور رخ نمی‌دهد، گفت: اول باید مردم به شرایط کشور امیدوار شوند، توسعه بخشنامه‌ای و دستورالعملی نیست بلکه باید به پیشرفت علاقه داشته باشند.
لاریجانی با بیان اینکه تخریب‌ها امیدها را از بین می‌برد، خاطرنشان کرد: توسعه در خلاء رخ نمی‌دهد بلکه باید بسترهایی که اراده جمعی را ایجاد می‌کند، به وجود آید که مرکز پژوهش‌های مجلس هم می‌تواند در این زمینه گام بردارد.
انتهای پیام/
بودجه نارسایی‌هایی دارد که می‌شود در مجلس آن نارسایی‌ها را رفع کرد خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار